
No naplata se ne provodi samo u teritorijalnom moru BiH, već i u "ničijim vodama", uz sam vrh poluotoka Kleka
Dok svi raspravljaju o visokim cijenama cestarina i vinjetama koje
su se od danas počele primjenjivati u Sloveniji, zaboravilo se na
pomorske vinjete i “masne” pristojbe koje nautičari plaćaju za prolazak
kroz teritorijalne vode BiH. Komadić mora kojeg posjeduje, susjedna nam
je država itekako dobro unovčila.
Kako su na računima Federacije BiH ostale svega 434 konvertibilne marke,
odlučili su dobro zaraditi na turističkoj sezoni, pa voditeljima jahti
i brodica, za preplov kroz “bosansko more”, ovisno o dužini plovila,
naplaćuju do 150 eura. Dodatno, prema odluci vlade Federacije BiH,
plaćat će se i odobrenje za popis posade (10 konvertibilnih maraka,
odnosno pet eura) te obrazaca za vinjete (također 10 konvertibilnih
maraka). Ukupno, 160 eura. Usporedbe radi, godišnja pristojba za
korištenje hrvatskih teritorijalnih voda iznosi 100 eura.
Za plovidbu bez vinjete kazna od 766 eura
No, naplata se ne provodi samo u teritorijalnom moru BiH, već i u
“ničijim vodama”, uz sam vrh poluotoka Kleka. Razlog tome je neutvrđena
granična crta i višegodišnji problemi oko razgraničenja na moru između
Hrvatske i BiH – bosanska strana vrh Kleka i Velike i Male škoje smatra
svojim teritorijem, a more oko njih svojim teritorijalnim vodama.
Stoga se nerijetko dogodi da lokalno stanovništvo, ali i domaći i
strani turisti plate “masnu” kaznu jer “bosanskim morem” plove bez
plaćene vinjete. Kako piše Slobodna Dalmacija, bilo je nekoliko
slučajeva u kojima je bosanska Državna granična služba kod vrha Kleka
presrela brodicu te je vlasnika kaznila sa 1.500 konvertibilnih maraka
(oko 766 eura), jer nije imao vinjetu za prolazak kroz teritorijalne
vode BiH. Ako nautičari kaznu odluče ne platiti, prijeti im i zatvor.



