
U Ministarstvu tvrde da će prijevoznicima koji koriste Iljušine 86 uputiti dopis o tome da će se u narednom periodu smanjiti broj dozvola za slijetanje bučnih zrakoplova
Tragom dojave anonimnog Zadranina, koji se požalio zbog buke koju zrakoplovi ruske proizvodnje Iljušin 86 proizvode tijekom slijetanja i polijetanja, Ministarstvu prometa Index.hr uputio je upit o tome kako je moguće da su se na zadarskom aerodromu pojavili Iljušini koji posljednjih šest godina ne smiju slijetati nigdje na teritoriju Europske unije.
U Ministarstvu navode da je slijetanje Iljušina 86 odobreno zbog ekonomskog interesa zadarske zračne luke, ali i Zračne luke Pula. Naime, u lipnju ove godine predstavnici Uprave zračnog prometa pri Ministarstvu prometa u razgovorima s predstavnicima Europske komisije prezentirali su objašnjenje zbog čega je Hrvatska, kao najozbiljnija članica za članstvo u Europskoj uniji, prošle godine dozvolila čak 61 operaciju zrakoplova koji ne udovoljavaju odredbama dviju direktiva Europske komisije, a koje zabranjuju operacije bučnim zrakoplovima na teritoriju EU.
Operacije bučnim zrakoplovima, osim ruskim Iljušini s kapacitetom od 350 putnika, dozvoljene su i pojedinim zrakoplovima kojima su prevožena sredstva za logističku potporu našim vojnicima u mirovnim misijama. Također, dozvole su bile izdane i za slijetanje bučnih zrakoplova pomoću kojih su transportirana vozila i ostala vangabaritna oprema koju nije bilo moguće prevesti u teretnom prostoru klasičnih putničkih zrakoplova.
Korist od turista veća od štete od buke
U pogledu slijetanja zrakoplova Iljušin 86 na zadarski aerodrom, u Upravi zračnog prometa objašnjavaju kako je slijetanje i polijetanje tim zrakoplovima odobreno iz razloga što se zadarski, ali i aerodrom u Puli, Osijeku i Rijeci ne nalaze u neposrednoj blizini većih aglomeracija kojima bi smetala buka. U konkretnom primjeru Iljušina 86, radi se o dolasku ruskih turista na Jadran, te je procijenjeno da će izdavanje dozvole za slijetanje tom tipu zrakoplova u konačnici rezultirati većom koristi nego što je šteta koja povremeno nastaje zbog njihove buke.

U Ministarstvu prometa ističu da su odrednice Europske komisije u tom pogledu jasne te napominju kako će se iz navedenih razloga ekonomske koristi i razvoja gradova na jadranskoj obali, Europskoj komisiji uputiti prijedlog da zračne luke Pula i Zadar još nekoliko godina budu izuzete iz pravilnika o zabrani slijetanja bučnih zrakoplova. U Ministarstvu tvrde da će prijevoznicima koji koriste Iljušine 86 uputiti dopis o tome da će se u narednom periodu smanjiti broj dozvola za slijetanje bučnih zrakoplova. To znači da će prijevoznici, ukoliko i dalje budu htjeli letjeti na Jadran, morati dolaziti s drugim tipovima zrakoplova koji zadovoljavaju norme Europske komisije.
Neekonomičan i bučan
Iljušin 86 je zrakoplov ruske odnosno sovjetske proizvodnje i više se ne proizvodi. Za razliku od nekih drugih tipova ruskih/sovjetskih zrakoplova, poput Tupoljeva 154, Iljušine 86 na sreću ne karakteriziraju česte zračne nesreće niti nezgode. Međutim, radi se o zrakoplovu koji ima izuzetno veliku potrošnju goriva i jako je bučan, a u pogledu modernog zračnog prometa taj tip zrakoplova spada među neekonomične. Danas ga koriste samo pojedine ruske zračne kompanije, međutim ne i ruski nacionalni prijevoznik Aeroflot koji je Iljušine 86 iz flote povukao prije nekoliko godina i zamijenio ih modernijim i ekonomičnijim Iljušinom 96 kakvog koristi i ruski predsjednik.
U Hrvatsku su ovog ljeta letjeli Iljušini 86 ruskih kompanija Atlant Soyuz Airlines i Sibir Airlines koji su do sredine srpnja na jadransku obalu dovezli nekoliko tisuća turista iz Rusije. Osim u Hrvatskoj Iljušini 86 su slijetali i na aerodrom Tivat u Crnoj Gori, a zabranu za njihovo slijetanje nisu izdale ni Turska, Egipat i Tunis, kao predstavnice mediteranskih zemalja s jakim turističkim kapacitetima.



