
Da bi se standardi mogli početi primjenjivati što prije, jedinice lokalne samouprave trebat će izdvojiti više novca u svojim proračunima, i to za oko 10 posto
Državne pedagoške standarde, koje je u lipnju prihvatio Hrvatski sabor, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa uputilo je osnivačima škola, odnosno gradovima i županijama, uz prijedlog da im daju aktivnu potporu kako bi se u školama što prije postigla kvaliteta predviđena tim standardima.
Da bi se standardi mogli početi primjenjivati što prije, jedinice lokalne samouprave trebat će izdvojiti više novca u svojim proračunima, i to za oko 10 posto.
Pedagoškim standardima, koji su promijenjeni prvi put nakon 1982. godine, propisan je skup normativa i mjerila koji su prijeko potrebni za uređivanje predškolske i školske djelatnosti. Tim temeljnim dokumentom za predškolski odgoj uređena su mjerila za broj djece u odgojnim skupinama, ustroj programa s obzirom na trajanje i namjenu te broj odgojitelja, stručnih suradnika i ostalih radnika u dječjim vrtićima.
Standardi propisuju i mjerila za financiranje programa vrtića, predškolski odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama, djece hrvatskih građana u inozemstvu kao i pedagoški odgoj i obrazovanje djece pripadnika nacionalnih manjina. U Ministarstvu znanosti ističu da se odredbe novih standarda odnose i na sve nove dječje vrtiće kao i novoustrojene programe predškolskog odgoja, dok postojeći vrtići moraju svoju djelatnost uskladiti s odredbama u roku od tri do pet godina.
Što se tiče školskog obrazovanja, u Ministarstvu znanosti kažu da su, sukladno koeficijentu izvodivosti, veće promjene u tijeku, a za ostvarivanje nekih potreba treba izraditi podzakonske akte.
Standardi među ostalim propisuju da je optimalan broj učenika u razredu 20, najmanji 14, a najveći 28 učenika.
»Zbog sigurnosti djece tijekom izvođenja nastave izvan škole škola je dužna osigurati jednog učitelja-pratitelja za izvođenje na 14 učenika«, stoji u novim standardima. Škole su obvezne upućivati sve učitelje i stručne suradnike na stručna usavršavanja na državnoj razini, u skladu sa sredstvima. Mjerila za prostor i opremu u osnovnoj školi obvezna su za sve škole koje se grade kao i za škole koje se dograđuju ili rekonstruiraju.



