
Prema najvjerojatnijem scenariju Cessna je punom brzinom udarila u stijenu Vaganskog vrha i raspala se u stotine komada
Cessna 303, koja se prošlog četvrtak srušila na Velebitu, najvjerojatnije se zaledila te se njome nije moglo upravljati.
Kako doznaje HTV , istraga je pokazala da kontrola leta nije kriva za nesreću, a dokaz za to je snimljeni razgovor pilota i kontrolora leta. Od vrha planine do visinske zone zabrane leta bila su 333 metra. Kroz toliki prostor poginuli piloti prošli su stotinu puta u svojoj karijeri pa nitko ne misli da su oni sami uzrokovali tragediju.
Tako je kao uzrok pada letjelice ostao sam zrakoplov. Ne zna se je li zakazao sustav za odleđivanje ili Cessna tipa 303 nije bila opremljena za let u surovim vremenskim uvjetima, kakvi su kobnog dana bili iznad Velebita. Istražitelji su od tvornice već zatražili dokument o tehničkim karakteristikama zrakoplova.
Zapovjednik specijalne policije Zdravko Janić rekao je kako je smrt pilota bila brza i trenutna. Prema najvjerojatnijem scenariju Cessna je punom brzinom udarila u stijenu Vaganskog vrha i raspala se u stotine komada.
U jednoj od najtežih spasilačkih akcija u hrvatskoj povijesti sudjelovala su tri helikoptera, jedan specijalni zrakoplov, te više od 200 pripadnika GSS-a, specijalne policije, elitnih vojnih postrojbi i rendžera nacionalnog parka.
U Cessni su tog kobnog četvrtka putovali Gerd Govejšek (63), Walter Aleksandar (49), Miljenko Bartolić (61) i umirovljeni instruktor Zvonko Kelek (68). Ostaci zrakoplova i njihovih tijela pronađeni su nakon šestodnevne potrage. Njihova smrt potvrđena je jučer, a posmrtni ostatci odvezen su u gospićku Opću bolnicu.
Zbog novih snježnih oborina na Velebitu i vrlo teških uvjeta na tome području koje je minirano potpuno izvlačenje tijela stradalih moglo bi trajati i do desetak dana, dok će se ostaci zrakoplova izvlačiti tek kad okopni snijeg.
Potpuno izvlačenje tijela stradalih moglo bi trajati i do desetak dana
Istražna sutkinja Županijskog suda u Gospiću Matilda Rukavina jutros je izvijestila o daljnjim postupcima vezanima za očevid. Budući da je riječ o specifičnim uvjetima i mjestu na koje je zrakoplov pao, on će početi čim dopuste vremenske prilike.
”Prioritet je da se izvuku tijela stradalih pilota, nakon čega će se obaviti identifikacija i obdukcija. Kada bude moguće, izvlačit će se i dijelovi zrakoplova”, kazala je.
Prema mjestu pada zrakoplova jutros su krenuli pripadnici Specijalne policije MUP-a i interventne postrojbe Ličko-senjske policijske uprave kako bi, budući da je riječ o teško prohodnom i minirarnom terenu, ekipi za očevid omogućili siguran pristup.



