
Danas u 10 sati svečano su puštene u promet obje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti
Zagreb-Split, javlja HRT.
Dosad je promet u oba tunela tekao kroz jednu cijev dvosmjerno, što je
kod povećanog prometa, posebno vikendima tijekom turističke sezone,
izazivalo gužve i duže čekanje. Ovog ljeta na autocesti A1 više ne
bismo trebali viđati kilometarske kolone, zastoje na vrućinama i
nervozne vozače.
Tuneli su od sinoć u 22 sata bili zatvoreni za
sav promet zbog konačnog tehničkog prilagođavanja svake cijevi za
jednosmjerni promet.
Promet objema cijevima otvorio je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta. Prigodna svečanost održana je na odmorištu Marune ispred južnog ulaza u tunel Sveti Rok.
Radovi
za druge cijevi obaju tunela vrijedni su 787,5 milijuna kuna bez PDV-a,
a za oba tunela, tj. četiri tunelske cijevi, 2,3 milijarde kuna bez
PDV-a. Gradnju druge cijevi tunela Sveti Rok izvodila je poslovna
udruga koju čine Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor-inženjering, a
druge cijevi tunela Mala Kapela poslovna udruga koju čine Viadukt i
Strabag.
Mala Kapela najduži je tunel na autocesti Zagreb-Split;
desna je cijev duga 5.780 metara, a lijeva 5.821 metar. Radovi na
iskopu desne cijevi počeli su 2002. godine, a u lipnju 2005. puštena
je u promet. Lijeva cijev tunela Sveti Rok duga je 5.679 metara, a
desna 5.670 metara.



