Željeznička nesreća u Rudanama

Grubišić: Nedopustivo je da Hrvatske željeznice istražuju nesreću

Vatroslav Grubišić, njemački sudski vještak za željezničke nesreće i
dugogodišnji savjetnik Fraunhofer Instituta koji okuplja 60 instituta
za primijenjenu znanost u Njemačkoj, još 2003. godine upozoravao je da
su nagibni vlakovi nesigurni zbog osovina, spreman je svojim stručnim
znanjem pomoći u istrazi o nesreći u Rudinama.

Iako je kaže još prerano za zaključke o uzrocima nesreće, Grubišić
skandaloznim smatra ono što je pročitao po hrvatskim portalima:

– Nedopustivo je da Hrvatske željeznice, kao mogući odgovorni za
nesreću, kažu da su formirale ekipu od osam stručnjaka koji istražuju
uzroke na mjestu nesreće. Karikirano to izgleda kao da mogući sumnjivac
za ubojstvo istražuje mjesto zločina – kazao je za Jutarnji listGrubišić.

Ovaj stručnjak smatra kako je čudno da su otkazala sva tri kočnička
sustava na nagibnom vlaku, a iako ne isključuje, teško mu je
prihvatljivo objašnjenje da su kočnice zakazale zbog toga što su
tračnice bile premazivane nekim sredstvom protiv korova.

– Policija iz HŽ-a već morala uzeti svu dokumentaciju o održavanju
pruge i nagibnih vlakova, a državno odvjetništvo bi trebalo odrediti
neovisan tim stručnjaka koji će ispitati uzroke nesreće. Smatram da u
Hrvatska ima takvih stručnjaka, ali ako me državno odvjetništvo pozove,
pomogao bih im u istrazi – kazao jeGrubišić.

Hrvatski je stručnjak 2003. uputio dopis HŽ-u da Bombardierovi nagibni
vlakovi imaju problema s osovinama i da naše pruge nisu prilagođene tim
vlakovima. Isto upozorenje uputio je i njemačkim željeznicama koje su
nakon toga obavile kontrole i otkrile pukotine na osovinama.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest