
Ide se na tzv. homeport, luku polazaka i dolazaka, a u prilog nam ide dobra cestovna povezanost luke i blizina zračne luke, kaže ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić
Iako je zadarski kruzing-turizam u srpnju i kolovozu u laganom padu, planovi koji se već pripremaju – poglavito za novu luku Gaženicu – dovode Zadar na listu najatraktivnijih luka u koje bi pristajali najveći svjetski brodovi za kružna putovanja, s višestrukim povećanjem broja putnika u odnosu na sadašnje, piše ‘Slobodna Dalmacija ‘.
‘Akcije koje provodimo na duže su staze, a puno radimo na razradi strategije za buduću luku Gaženicu. Već pripremamo objavljivanje poziva za koncesioniranje gata, stupili smo u vezu s nekim brodarima i uputili im planove luke kako bismo čuli od njih želje i mogućnosti u vezi s novom lukom.
Ljudi su možda očekivali da će se kruzing-turizam dogoditi preko noći, ali to je dug put u kojemu smo već puno učinili. Nakon što je novi gat na Poluotoku otvorio Zadar, doduše manjim kruzerima, sada razrađujemo modele za novu luku u Gaženici koja će imati veliku terminalsku zgradu i nekoliko gatova namijenjenih kruzerima.
Idemo na to da budemo “homeport”, luka polazaka i dolazaka, a u prilog nam ide i dobra cestovna povezanost luke i blizina zračne luke,’ kaže ravnatelj Lučke uprave Zadar Ivica Burić.
U budućoj strategiji, uz novi gat Istarske obale i atrakcije Pozdrav Suncu i Morske orgulje pristajali bi i dalje manji kruzeri dužine od 150 do 200 metara i s ne više od 7,5 metara gaza (što je limit Istarske obale), a iseljenjem postojeće luke u Jazinama stvorila bi se mogućnost prihvata desetak megajahti koje bi bile opsluživane svim potrebnim uslugama u samoj luci.
‘Luka Gaženica imat će gat za prihvat kruzera dužih od 300 metara, znači najvećih na svijetu, i to otvara mogućnosti za prihvat brodova koje do sada nismo mogli ugostiti, osim na kratkotrajnom sidrenju u Zadarskom kanalu, a samo jedan takav brod dovede po pet do šest tisuća putnika, što je gotovo polovica dosadašnjega godišnjeg prometa.
Sada želimo privući strane brodare koji se bave tim poslom i ponuditi im koncesiju kojom bismo upravljali dijelom terminala za kruzere, što je, dugoročno gledano, veliki posao’, zaključuje Burić.
SD/ezd



