
Za novu školsku godinu Ministarstvo obrazovanja
pripremilo je i novi Pravilnik o ocjenjivanju prema kojem bi se učenike
koji pod testom koriste šalabahtere, prepisuju ili brbljaju pod satom
moglo kazniti izbacivanjem iz škole, piše Jutarnji list.
– Za vrijeme usmene i pisane provjere učenik je dužan pridržavati se
pravila koja se odnose na korištenje nedopuštenih pomagala,
prepisivanje, razgovaranje i ometanje, predavanje rada drugog učenika
ili zamjenu identiteta. Za kršenje tih pravila može se izreći pedagoška i
druge mjere predviđene Statutom škole, izrijekom se navodi u
Pravilniku koji će stupiti na snagu čim ga ministar Radovan Fuchs potpiše.
Takve odredbe Pravilnika neugodno su iznenadile ravnatelje škola s kojima je razgovarala novinarka Jutarnjeg.
– Takve mjere nema u našem školskom Statutu, a ne znam ni koliko je to
usklađeno sa zakonom. Osobno, takva mi se odredba čini prestrašnom, a
bojim se da bi oko toga moglo biti i zloporaba, rekao nam je ravnatelj
jedne ugledne zagrebačke gimnazije.
Jutarnji podsjeća da je Nevenka Lončarić Jelačić,
savjetnica za nacionalne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje,
prije dva mjeseca pozvala je sve škole da osvijeste učenike kako je
prepisivanje tuđeg rada zapravo krađa. Lončarić je u sklopu provođenja
Nacionalog programa za suzbijanje korupcije nastavnicima i školama
predložila i moguću pisanu zakletvu: ‘Jamčim svojom čašću da je sadržaj
ovog mojeg rada moje vlastito djelo’.
Tu bi zakletvu učenici potpisivali na početku školske godine, a škole
koje se pridruže kodeksu časti, sve otkrivene slučajeve prepisivanja i
varanja bile bi dužne sankcionirati.
Novim Pravilnikom ukidaju se nenajavljeni testovi, nastavnici učenicima
neće više moći iznenada davati blic-testove, piše Jutarnji.
Kratki testovi (do 15 minuta) moraju se najaviti pet nastavnih dana
prije provjere, a svi ostali na početku polugodišta. Do kraja ovog
mjeseca sve škole bi trebale napraviti okvirni raspored pisanih provjera
i objaviti ga na oglasnoj ploči ili web stranici.
Prema pisanju Jutarnjeg, odustalo se od ideje da se testovi u trajanju
do 15 minuta više ne upisuju u imenik kao i od mjere kojom se nastavnike
htjelo obvezati da za sve učenike koji dvaput zaredom nisu postigli
minimalna očekivanja moraju organizirati dopunsku nastavu.



