
USKOK je jučer na razgovor pozvao ravnateljicu Muzeja Grada Splita Elviru Šarić Kostić, inače, rođakinju Mirjane Sanader. Problem je s Muzejom što već četiri godine nema popisa umjetnina u svom vlasništvu. A bez popisa nema ni mogućnosti da se ustanovi koliko je toga izneseno.
Još 2007. godine protiv bivšeg ravnatelja Gorana Borčića policija je podnijela izvješće Državnom odvjetništvu zbog nestanka 152 umjetnine. Sumnja se, međutim, da je broj ukradenih predmeta znatno veći. Poznavatelji prilika barataju nevjerojatnom brojkom od 1.700 djela!
Državno odvjetništvo bez popisa inventara tapka u mjestu, ravnateljica se izvlači zauzetošću kustosa, koji imaju i drugih poslova. Problem je, međutim, što zakon nalaže da se popis mora napraviti.
Da je i “najpravija”, nedostatak popisa umjetnina budi sumnju u zakonitost postupanja ravnateljice Šarić Kostić. U čemu je problem? U Galeriji umjetnina ovih će dana završiti već treći popis djela u 10 godina. Zbog svoje ležernosti rođakinja Mirjane Sanader mogla bi odgovarati za kazneno djelo nesavjesnog rada u službi.
Na razgovor je pozvana nakon što je splitski antikvar Zoran Bauk javno iskazao sumnju da se dio odnijetih stvari nalazi i u zbirci pronađenoj kod Ive Sanadera. Bauk vjerojatno zna što govori, jer je i osobno prodavao slike bivšem premijeru.
U zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti nađeno je privremeno utočište umjetničke zbirke dr. Sanadera. U tijeku je procjena djela i utvrđivanje porijekla. U vili u Kozarčevoj te stanu u Splitu, u Riječkoj ulici, pronađeno je otprilike 400 umjetničkih djela.
Poznavajući Ivin rafinirani ukus, vjerojatno se ne radi o jeftinoj robi, što zapravo i nije loše, jer se umjetnine plijene kao osiguranje državi za naknadu milijuna pokradenih u aferama Fimi-medija i HEP.
Nije to, međutim, sve. Ne radi se tu o samo i isključivo privatnoj zbirci Ive Sanadera, već je problem znatno šire naravi. Trgovanje umjetninama “ispod žita” navodno uključuje i neke visokopozicionirane dužnosnike HDZ-a, sve časne ljude zadužene za promicanje hrvatskih kulturnih interesa.
Neki su svoj kulturni rad, čini se, jako dobro naplatili jer su raspolagali povjerljivim informacijama o djelima koja su nuđena muzejima. Sanaderov politički patronat omogućio im je da praktično rade što hoće te udare monopol na trgovinu vrijednim umjetninama. Uskok na slučaju radi već neko vrijeme.



