
Slučaj BMW-a, osim što ima elemente klasične korupcije, u sebi sadrži još kaznenih djela te opisuje odnose unutar stranke na vlasti
Blindirani BMW vrijedan 4,2 milijuna kuna u kojem se Ivo Sanader vozio
potkraj svoga premijerskog mandata kupio mu je Robert Ježić!
Iz istrage
koja je početkom prosinca otvorena paralelno s uhićenjem Ježića poznato
je da je bivši direktor HEP-a Ivan Mravak po Sanaderovu naređenju
Ježićevu Diokiju isporučivao struju ispod povlaštene cijene, no dosad je
ostalo nepoznato koje su sve okolnosti pratile taj, za HEP, poguban
posao.
Današnji Večernji list donosi kako se Ježić isprva izravno
obratio Mravku i tražio struju ispod povlaštene cijene, no Mravak je taj
zahtjev glatko odbio. Tada se (u studenom 2008. godine) Ježić obratio
Sanaderu koji je prisilio Mravka na poslovni potez zbog kojega je HEP
izgubio 6,3 milijuna kuna.
Znakovito je da je u isto vrijeme, dakle potkraj 2008. godine,
Sanaderu stigao novi BMW 760L s motorom 6.0 V12 s 445 KS. Superluksuzni
BMW je, osim vrhunskih karakteristika koje se odnose na vožnju, imao i
najveće sigurnosne standarde pa je tako mogao izdržati i napad
granatama.
Samo nekoliko mjeseci nakon obnove voznog parka Sanader je
ponovno pogodovao Ježiću. U rješenju za otvaranje istrage protiv Ježića i
Sanadera spominje se ožujak 2009. godine i sastanak s
gospodarstvenicima u beogradskom hotelu Hyatt. Tamo je Sanader zatražio
od Mravka da HEP odobri Diokiju zajam od 15 milijuna kuna, uz rok
vraćanja od 60 dana i kamate 10,5 posto.
Slučaj BMW-a, osim što,
prema javnosti dostupnim informacijama, ima elemente klasične korupcije,
u sebi sadrži još kaznenih djela te opisuje odnose unutar stranke na
vlasti.
Pokazalo se, naime, da je Sanader od većine ljudi iz
vodstva HDZ-a skrivao činjenicu da je blindirani BMW iz 2004. godine
zamijenio novim. Na novo vozilo stavljene su tablice starog BMW-a, a
kako su auti izvana vrlo slični, nitko nije uočio razliku.
Budući
da je manevar s tablicama, koji je inače kazneno djelo, izvela policija,
i to članovi Sanaderova osiguranja, preispituje se odgovornost i za taj
čin. Navodno je pod povećalom Miljenko Radnić, državni tajnik u MUP-u,
koji je bio šef svim policijskim bodyguardima. Da im se šef ponovio, u
HDZ-u su doznali tek nakon što je automobilom u Sloveniji prouzročena
nezgoda. Tada se uvidjelo da je HDZ za to vozilo platio carinu i kasko
osiguranje.
Kada je, pak, javnost doznala da se vrh vlasti bahato
rasipa novcem kupujući najskuplje automobile koji uopće postoje na
tržištu, i to u vrijeme kada je zemlja već duboko zapala u krizu, HDZ je
preuzeo “krivnju” za kupnju BMW-a i proveo operaciju njegova vraćanja.
Kada
se Sanaderov BMW pretvorio u politički uteg HDZ-u, stranka ga se morala
riješiti pod svaku cijenu. Automobil je vraćen proizvođaču, ali je na
ime gubitka njegove vrijednosti (bio je vožen i usto udaren) pod račun
stavljen stari automobil koji je HDZ posjedovao i plaćeno je 84.000
eura. BMW je tako prvo platio Ježić, a onda ga je platio i HDZ, prenosi novi list .



