
Otvoreni besplatni telefon za podnošenje pritužbi za ponašanje protivno Etičkom kodeksu državnih službenika je 0800 03 04
Ako se građani po raznim uredima državne uprave, a prvenstveno na
šalterima, suoče s nekorektnom komunikacijom anonimnog službenika, bez
obzira na osjećaj bespomoćnosti koji ih tom prigodom obuzima, oni mogu
podnijeti pritužbu na rad i ponašanje državnih službenika čelniku
državnog tijela u kojem je službenik zaposlen ili povjereniku za etiku.
Taj je, naime, imenovan u svim državnim tijelima. Pritužba za ponašanje
protivno Etičkom kodeksu državnih službenika podnosi se pisanim ili
usmenim putem, putem otvorenog besplatnog telefona u Ministarstvu uprave
(0800 03 04) te putem elektroničke pošte.
Stoga, ako se državni službenik prema građaninu ponaša nekorektno a ovaj
ga ne može identificirati, podnosi pritužbu na jedan od gore navedenih
načina, s naznakom mjesta i vremena na kojem se to ponašanje dogodilo.
Nakon toga nadležna državna tijela utvrđuju identitet državnog
službenika i ispituju događaj te, ako je bilo nekorektnosti, pokreću
odgovarajući postupak protiv tog službenika.
Iako ne postoji opća obveza svih državnih službenika da nose istaknute
pločice sa svojim imenom i prezimenom, za pojedine državne službenike
koji u obavljanju svojih poslova komuniciraju s građanima posebnim je
propisima utvrđena obveza nošenja službene iskaznice ili značke te
predstavljanja u obavljanju svojih poslova. To vrijedi npr. za
inspekcijske poslove u svim ministarstvima, a i za one službenike koji
obavljaju određene specifične poslove (policijski službenici).
Svi državni službenici dužni su pridržavati se pravila ponašanja i
etičkih načela utvrđenih Etičkim kodeksom državnih službenika. U odnosu
prema građanima dužni su postupati profesionalno, nepristrano i
pristojno, a pri obavljanju službene dužnosti dužni su čuvati osobni
ugled, ugled državne službe i povjerenje građana u državnu službu.



