
Zelena lista u suradnji s predstavnicama udruga Cvit Soli iz Paga, te Eko-Zadar za ponedjeljak je najavila tiskovnu konferenciju na kojoj javnot želi upoznati sa svim negativnim posljedicama najavljene podjele otoka Paga u dva dijela.
“Privatna tvrtka MOREUZ koju vodi poduzetnik Želimir Doder poznat po
financijskim aferama s bankarskim kreditima iz devedesetih i aferi Paška rebra, želi
uz blagoslov sadašnjih vlasti Grada Paga, prokopati kanal kojim bi se
povezala luka Košljun (na jugozapadnoj obali otoka) s Gradom Pagom.
Kanal bi trebao biti širok 50 metara i za njegovo ostvarenje trebalo bi
se razvaliti brdo visoko 50 metara. Radovi bi trajali oko 7 godina za
koje vrijeme bi se Grad Pag i okolica pretvorili u veliko gradilište.Tim zahvatom otok Pag bi bio podijeljen na dva dijela te više ne bi bio cjeloviti otok”, stoji u priopćenju objavljenom na službenim internetskim stranicama Zelene liste .
Osim geografske pormjene, nastale bi sljedeće posljedice:
- Ugrožen i uništen Stari grad Pag s romaničkim sakralnim objektima iz 12. stoljeća,
- Uništeni magazini soli koji su spomenička baština iz 13. stoljeća,
- Uništena Paška solana koja, po pisanim tragovima, postoji od 10.stoljeća, a pretpostavlja se i od rimskih vremena,
- Uništeno ljekovito blato,
- Uništeno mrijestilište ribe,
- Izmijenjene morske struje, smjer vjetrova i valova,
- Uništene prirodne plaže kao posljedica promjene morskih struja i valova
- Uništen prirodni krajobraz i prirodna luka Košljun,
- Presiječena državna cesta D-106 koja je za vrijeme domovinskog rata bila jedina poveznica sjeverne i južne Hrvatske,
- Osiromašeno lokalno stanovništvo, jer najmanje 7 godina, koliko
će trajati radovi, turistička će ponuda biti ugrožena izgradnjom
apartmana, a stvorit će se konkurencija postojećim kapacitetima.
Prokopani kanala bi omogućio:
- Vađenje oko 5 milijuna kubika vrijednog kamena,
- Nasipavanje paške uvale,
- Stvaranje novog građevinskog zemljišta od najmanje 200.000 kvadrata,
- Izgradnju nove i velike marine,
- Izgradnju 2 nova rasklopna mosta za prijelaz s jednog kraja otoka na drugi,
- Izgradnju između 1000 do 1500 apartmana za koje ne postoji infrastruktura,
- Golemu zaradu investitorima i građevinarima od prodaje kamena, zemljišta i apartmana,
ZAR SVE TO POD MOTOM UBRZANOG NAPRETKA, PROMETNE POVEZANOSTI I OPĆEG DOBRA?!
Prezentaciju planiranog zahvata možete preuzeti ovdje .
Ako se protivite takvoj sudbini Paga recite to otvoreno i stavite svoj potpis na peticiju koju ćemo uručiti Hrvatskoj vladi, pozivaju iz Zelene liste.
Peticiju možete i vi potpisati ovdje .



