
Kapetan teretnog broda, koji je nasukan kod obala Novog Zelanda i iz
kojeg nafta curi u more, uhićen je i optužen zbog “upravljanja brodom na
način da je izazvao nepotrebnu opasnost ili rizik”.
Prije tjedan dana je kapetan brod Rena nasukao na greben ispred
novozelandske luke Tauranga. Vlasti su izvijestile kako je istjecanje
goriva izazvalo najgoru novozelandsku ekološku katastrofu posljednjih
desetljeća. Iz agencije Morski Novi Zeland, koja organizira hitne akcije
u vezi ove katastrofe, su izvijestili da je oko 70 kontejnera palo s
broda u more, nakon što je Rena, zbog lošeg vremena, promijenila svoj
položaj.
Na brodu 11 kontejnera s opasnim materijalom
Na brodu se nalazi 11 kontejnera s opasnim materijalom, uključujući i
ferosilikon koji je zapaljiv u kontaktu s vodom. Agencija je izvijestila
da kontejneri s opasnim tvarima nisu pali u more. No, novozelandski
premijer John Key je kazao kako su na Reni pronađene teška oštećenja.
“Ne možemo isključiti mogućnost pucanja broda i to pokušavamo
nadzirati”, kazao je Key.
Jučer je MNZ izvijestila da je naftna mrlja mnogo gora nego se prvotno
strahovalo, jer je u more isteklo oko 350 tona nafte. Optuženi kapetan
broda, ako bude osuđen, mogao bi dobiti novčanu kaznu do 7800 dolara ili
maksimalnih godinu dana zatvora. MNU je izvijestio kako je vrlo
vjerojatno da će još ljudi biti optuženo. Sudac je zabranio objavu imena
i prezimena kapetana jer bi “ljudi mogli uzeti stvar u svoje ruke”.
Kapetanu je oduzeta putovnica. Još nije jasno kako je brodom pogodio
dobro označeni greben po lijepom vremenu.
Loše vrijeme sprječava istakanje nafte iz broda
Među stanovnicima Tauranga i obližnjih mjesta raste nezadovoljstvo
brzinom kojom su vlasti reagirale na katastrofu. Nafta se širi područjem
sa vrlo raznolikim životinjskim svijetom, a među vrstama koje tamo
obitavaju su pingvini, tuljani, kitovi i mnoge rijetke ptice. Loše
vrijeme sprječava akciju istakanja nafte iz broda. Jednom kada sva nafta
bude istočena te kada se kontejneri maknu s Rene će moći početi akcija
odsukavanja broda.



