
Gotovo godinu dana HŽ nije obavljao mjerenja sigurnosti željezničkih pruga kako to zakon propisuje!
Na svim željezničkim prugama od 1. lipnja Hrvatske
željeznice moraju isključiti nagibnu tehniku na svim nagibnim vlakovima,
te putničkim i teretnim vlakovima ograničiti brzinu vožnje do najviše
100 kilometara na sat, piše slobodnadalmacija.hr
Rješenje je to inspekcije za sigurnost željezničkog
prometa Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture RH, koje je,
kako doznajemo, 22. veljače upućeno HŽ-u, a zbog utvrđene činjenice da
HŽ ne može jamčiti tehničku ispravnost pruge za odvijanje željezničkog
prometa. Naredba će biti na snazi sve dok tračni mjerni vlak
ne ispita prugu i njezine pojedine dionice. No, kada će to biti,
resornome ministarstvu nije poznato.
Naime, tračno mjerno vozilo EM-120 još je od 31.
svibnja 2011. godine izvan upotrebe jer je tog dana na kolodvoru
Sušak-Pećine iskočilo iz tračnica. Pri tom je incidentu znatno oštećeno
vozilo, kao i mjerna oprema prijeko potrebna za ispitivanje svih
parametara ispravnosti pruge. Drugim riječima, gotovo godinu dana HŽ nije obavljao mjerenja sigurnosti željezničkih pruga kako to zakon propisuje!
Odluka nije donesena jer nadležni iz
HŽ-infrastrukture s proizvođačem “Plasser & Theurer” nisu postigli
dogovor o popravku neispravnog vozila. Kako nema naznake kada bi jedino
mjerno vozilo HŽ-a moglo biti osposobljeno ili donesena odluka o nabavi
novoga, inspekcija Ministarstva prometa donijela je rješenje o smanjenju
brzine vlakova i isključenju nagibne tehnike kako sigurnost putnika ne
bi došla u pitanje. Treba dodati kako je inspekcija utvrdila da HŽ ne
obavlja godišnje redovite preglede pruge međunarodnog ili lokalnog
značenja, kako to propisuju zakonski propisi o sigurnosti željezničkog
prometa.
Upućeni u problematiku se pitaju je li izostanak
sigurnosnih mjerenja pruge doveo i do posljednjeg iskakanja nagibnog
vlaka 7. veljače 2012., kada je nagibni vlak 520 na relaciji
Split-Zagreb iskočio iz tračnica kod postaje Malovan, između Knina i
Gračaca, na sreću bez teških posljedica za putnike. Nagibni vlak na relaciji Zagreb-Split sada putuje
prosječnom brzinom oko 90 kilometara na sat, te za šest sati prevali tu
relaciju.
No, nakon 1. lipnja, kada na snagu stupa rješenje
Ministarstva prometa, s ograničenom brzinom do 100 kilometara na sat i
isključenjem nagibne tehnike, vožnja od Zagreba do Splita produžit će se
tako na dugih osam sati.
SD/eZd



