
Zahvaljujući sređivanju cesta, Biograd je već povukao milijun eura iz predpristupnih fondova
Kako provesti legalizaciju nezakonito izgrađenih građevina bez legalnih
javnih prometnica? Nažalost, nikako. U Biogradu su na ovaj problem
naišli znatno prije novog zakona o legalizaciji pa su odlučili zasukati
rukave i stvar riješiti na svoj način, bez pomoći države, piše slobodnadalmacija.hr
Prije godinu i pol dana krenuli su s izradom projekata i otkupom
zemljišta za svaku javnu prometnicu na području grada. Na vrijeme su,
kažu, shvatili da bez legalizacije prometnica nije moguće pokrenuti
legalizaciju oko 450 nezakonito izgrađenih objekata na području grada,
ali ni povlačiti novac iz europskih fondova za izgradnju komunalne
infrastrukture. Rezultat: umjesto dosadašnjih 12 suglasnosti za
lokacijsku dozvolu, građanima će ubuduće trebati samo jedna!
– Biograd je razvio vlastiti ‘know how’ za bržu legalizaciju – kaže
ponosno gradonačelnik Ivan Knez, mašući debelim snopom nacrta i
dokumenata pripremljenih za legalizaciju 19 prometnica u dužini dva i
pol kilometara na području naselja Torovi. Tu se, naime, te na području
Grande, Bošane i Centra, nalazi najveći broj bespravno podignutih
objekata u Biogradu pa je bilo logično da proces legalizacije od tamo i
krene.
– Za područje koje želimo legalizirati najprije je potrebno donijeti
urbanistički plan. Zatim treba ishoditi lokacijske dozvole za
prometnice, što znači projekt i čisto vlasništvo. A to 40 godina nitko
nije rješavao! Neke prometnice nisu bile ucrtane, neke nisu dolazile do
parcela, negdje ih nije bilo, neke su bile nepotrebne… Odlučili smo
racionalizirati cijelu prometnu mrežu tako da svaka parcela dobije
pristup. Odredili smo širinu cesta na šest, devet i dvanaest metara te
krenuli u izradu projekata i rješavanje vlasničkih odnosa. Prije toga
legalizacija obiteljskih kuća nije bila moguća – objašnjava Knez.
Od 22 kilometara prometnica na području Biograda dosad je izrađena
projektna dokumentacija za 12 kilometara, među kojima i 3,5 kilometra
prometnica pod upravom Županijskih cesta. Istovremeno je završen otkup
na oko tri kilometra cesta, što je Grad Biograd već platio oko 6
milijuna kuna. Za otkup zemljišta u ovoj godini predviđena su dva
milijuna kuna, a na području cijelog grada, odnosno svih 22 kilometara
cesta, potrebno je oko 30 milijuna kuna.
– Takvo stanje nije samo u Biogradu. Riječ je o općem problemu. U
Hrvatskoj nema grada koji ima građevinsku i uporabnu dozvolu za sve
prometnice. Siguran sam da smo mi među prvima, ako ne i prvi u Dalmaciji
koji su odlučili sustavno riješiti problem, jednom zauvijek. Težak je i
skup to put, ali drugog nema. A bez legalnih cesta nije moguće
povlačiti sredstva iz europskih fondova – navodi Knez.
Zahvaljujući
sređivanju cesta, Biograd je već povukao milijun eura iz predpristupnih
fondova, a u pripremi je projekt za još milijun koji će također biti
utrošeni na širenju kanalizacijske mreže. Svi oni koji govore da će iz
proračuna financirati komunalno opremanje gradova i općina, pričaju
priče i ne govore istinu. Nitko nema toliko novca za sve što je potrebno
napraviti, a nema ga više ni država. Ostaju nam jedino EU fondovi –
zaključuje gradonačelnik Biograda.
SD/eZd



