Sve za dugoročnu konkurentnost

Traži se modernizacija kontrole letenja u EU-u

Suočene sa stagnirajućim gospodarstvima i
sve većim cijenama goriva, europske zrakoplovne kompanije vrše pritisak
na europske čelnike da ubrzaju modernizaciju sustava kontrole letenja u
Europi kako bi se poboljšala njegova učinkovitost, piše HRT

Zrakoplovne
kompanije moderniziraju svoje zrakoplove i povlače starije modele kako
bi uštedjele, no industrija smatra da je upravljanje zračnim rutama
ključno za dugoročnu konkurentnost.

Europska komisija iznijela je
2004. plan za rješenje problema fragmentacije u upravljanju 26.000
letova na dan u Europi. Riječ je o inicijativi Jedinstveno europsko nebo
koja predviđa bolje integriran sustav kontrole zračnog prometa i
razmjenu tehnologije i istraživanja putem programa SESAR. Nova
generacija tehnologije kontrole zračnog prometa sada je u fazi razvoja, a
u uporabi bi trebala biti od 2014.

Uzdrmana gubicima zbog
erupcije vulkana na Islandu 2010. i posrnulim gospodarstvima u mnogim
državama članicama EU-a te visokim cijenama nafte, industrija zračnog
prijevoza očekuje još jednu tešku godinu. Međunarodno udruženje
zračnog prijevoza (IATA) očekuje da će zrakoplovne kompanije ove godine
ostvariti globalni profit od 2,3 milijardi eura, ali europski će
prijevoznici izgubiti 458 milijuna eura.

Unatoč gospodarskim turbulencijama u Europi i Americi, globalni
zračni promet povećao se za 6,9 posto u veljači u odnosu na godinu dana
prije. Promet u Europi porastao je 7,6 posto.

HRT/eZd

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest