
Ni više ni manje, ravnateljica javne ustanove
Nacionalni park Plitvička jezera Lidija Bertović samo tri mjeseca nakon
što je preuzela funkciju odlučila je da se želi voziti u novom SUV-u,
vozilu koje ne smije imati manje od 250 konjskih snaga, kao što ne smije
imati ni manje od sedamstupanjskog automatskog mjenjača.
Kako se ravnateljica negdje putem, u vožnji tko zna kuda, slučajno ne
bi izgubila, desno od upravljača vozila mora se nalaziti integrirani
tvornički navigacijski uređaj. Vrijednost takvog uređaja otprilike se
procjenjuje na oko 30 tisuća kuna. Prema tehničkim karakteristikama
vozila koje se traži za NP Plitvička jezera i ravnateljicu Bertović, međuosovinski razmak mora iznositi najmanje 2800 milimetara, a dužina cijelog vozila ne više od 4.700 milimetara, piše Novi list.
Zmajlovićeva akvizicija
Unatoč pokušaju kontakta, ravnateljica NP Plitvička jezera Lidija Bertović, koja je iz Parka prirode Žumberak ovog kolovoza dovedena kao direktna akvizicija ministra zaštite okoliša Mihaela Zmajlovića,
nije se željela javiti. Malo je, kaže njena tajnica, bila po sastancima
u svojoj kancelariji pa je poručila kako nema vremena za novinare.
Uzimajući u obzir tražene karakteristike vozila koje je Nacionalni park
Plitvička jezera jučer objavio u Narodnim novinama, u oglasniku javne
nabave, može se zaključiti da se vrh NP Plitvička jezera želi i vozit će
se u Mercedesovom ili BMW-ovom SUV-u, iako u obzir možda može doći i ‘volvo’ ili ‘VW touareg’. Nije isključeno da bi osim u ta luksuzna vozila, ravnateljica Bertović mogla ući i u audi Q5. Dakle, sve najbolji od najboljih SUV-ova.
Da se traži tako kvalitetno vozilo, tvrde stručnjaci koje smo
konzultirali, sugerira i traženi zakretni moment vozila od najmanje 550
Nm pri 1/min. Takav zakretni moment imaju samo najkvalitetniji SUV-ovi.
Sve to Nacionalni park Plitvička jezera koštat će do 400 tisuća kuna kojima treba pridodati PDV i trošarinu. Vrijednost vozila popet će se na koncu možda i preko 600 tisuća kuna.
I dok Milanovićeva Vlada na svakom koraku traži prostor
za uštede, dok se unutar ministarstava traže modeli preživljavanja koji
nose smanjenje rashoda, ali bez dovođenja u pitanje funkcioniranja
sustava, ravnateljica javne ustanove NP Plitvička jezera pokazuje veliku
i nepotrebnu rastrošnost.
Nesumnjivo se radi o sasvim suprotnom ponašanju od proklamirane štednje i
skromnosti svih koji su na bilo koji način vezani uz državu, a NP
Plitvička jezera to jesu.
Oni koji nemaju posla, onima kojima plaće kasne ili ih ne dobivaju, ili
su pak nedovojne za mjesečno preživljavanje, ovakvu investiciju
opravdano mogu smatrati otvorenom provokacijom.
U svemu tome nevjerojatna je količina prenemaganja odgovornih u NP Plitvička jezera
koji su popisivali tražene tehničke karakteristike vozila među kojima
je i elektronski sustav za spriječavanje neželjene promjene voznog
traka. U praksi to znači da se automobil zvučno oglašava, najčešće
piskutavo, kako bi neopreznog vozača upozorio da je vozilom prešao punu
traku ili se prebacio u tuđi smjer kretanja.
NP Plitvička jezera i ravnateljica, osim toga, u SUV-u
žele imati opciju automatskog isključivanja motora pri mirovanju vozila.
No, ima još bizarnosti, poput traženih sjedala u kombinaciji
alcantra/koža. Kažu poznavatelji tih materijala da se, pojednostavljeno,
radi o kombinaciji glatke i brušene kože!
Postavlja se pitanje kome danas, kad Hrvatska bilježi oko 334 tisuće
nezaposlenih, može biti važno kakva su sjedala, pišti li auto kada ide
suprotnom trakom i gasi li se motor dok vozilo stoji? I da, traži se da
prednja sjedala moraju biti sportska, s elektronskom potporom za
kralježnicu! Od 54 tehničkih karakteristika vozila još
se može izdvojiti kako unutarnje zrcalo mora biti automatski zatamnjivo,
a kožni upravljač, po narodski volan, mora imati tri kraka i funkciju
izmjena brzina. Naravno, eksplicitno se traži da bude kožni!
Uopće, postavlja se pitanje kuda ravnateljica misli putovati takvim
vozilom. Do Zagreba? Za takva putovanja na dispoziciji ima tek dvije i
pol godine star Audi 6, i više nego dovoljno kvalitetno
vozilo s ne previše pređenih kilometara. Europska pak putovanja
uglavnom se obavljaju zračnim putem tako da se može zaključiti da
traženo vozilo, dok neki ministri voze predazadnje modele pasata s više
od 250 tisuća pređenih kilometara, doista predstavlja nepotreban luksuz i
pokazuje kako odgovorni u NP Plitvička jezera ignoriraju hrvatsku
stvarnost.



