
Matematika je najslabija karika hrvatskih srednjoškolaca, pokazali su
rezultati Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Glas
Slavonije prikupio je nekoliko reakcija na podatak da se Hrvatska nalazi
niže od međunarodnog prosjeka.
“Matematika zahtijeva kontinuirani rad i ne može se učiti kampanjski.
Osim toga, profesori u osnovnoj školi skloniji su podlegnuti pritisku
javnosti, roditelja, uprave škole te spustiti kriterij da bi učenici
imali dobre ocjene za upis u srednju školu.
Učenici u osnovnoj školi ne
naviknu dovoljno i kontinuirano raditi i dođu u gimnaziju sa slabim
predznanjem. Srednjoškolski program matematike je opsežan i ne stigne se
toliko vježbati kao u osnovnoj školi. Zahtijeva se više rada kod kuće, u
izradi domaćih zadaća, te inzistira na razumijevanju i jasnoći, a ne na
bubanju gotovih koncepata i recepata”, komentirala je profesorica
matematike i informatike Lidija Blagojević.
“Jesu li današnji učenici gluplji nego što su bili prije? Je li nastavni
program prije bio lakši, a profesori sposobniji? Naravno da nisu,
međutim, matematika je jednostavno predmet koji se ne može naučiti
napamet, koji traži logičko razmišljanje, mnogo vježbanja i ne može se
svladati bez kontinuiranog rada”, ustvrdio je za Glas Slavonije profesor
Šime Šuljić, predsjednik udruge za promicanje nastave matematike
Normala.
I Barbie je govorila: Matematika je teška
Šuljić je spomenuo i primjer iz SAD-a koji najbolje opisuje kakva je
percepcija o matematici. Naime, tvrtka koja proizvodi lutke Barbie,
jednom je izbacila u prodaju Barbie koja govori nekoliko rečenica, a
jedna od rečenica je bila “Matematika je teška”. “Cijela se matematička
zajednica SAD-a digla na noge. Svakako nije dobro da se djevojčice koje
se pretežno igraju tom igračkom obeshrabruje u učenju matematike, ali
Barbie baš i nije bila u krivu, odnosno nisu u pravu oni koji tvrde da
matematika nije teška”, dodaje profesor Šuljić.



