Prekucavanje kilometraže

Ne upadajte u zamku kupujući rabljeni automobil

U namjeri da podignu cijenu
rabljenog automobila, mnogi prodavatelji upuštaju se u ‘akciju’
lažiranja broja prijeđenih kilometara. Stoga i kupci pokušavaju izbjeći
zamku: prema riječima Vice Carevića, voditelja Službe za tehnički
pregled vozila u Eurodausu, sve češće se traži provjera kilometraže
rabljenog vozila.

‘Mi možemo
provjeriti broj prijeđenih kilometara, ali samo za automobile kupljene u
Hrvatskoj, budući da se na obaveznom godišnjem tehničkom pregledu za
svako vozilo taj broj bilježi i unosi u kompjutorski sustav, a do njega
zainteresirani mogu doći za 25 kuna. I servisna knjižica koja govori o
redovnom servisiranju sadrži podatke o kilometraži. No koliko je neki
auto ‘prešao’, može se vidjeti i po mnogim drugim elementima’, kaže
Carević.

Što se tiče automobila kupljenih u inozemstvu, u stanicama za tehnički pregled ne mogu provjeriti broj prijeđenih kilometara.

Kako je za Slobodnu Dalmaciju
rekao Alan Vojvodić, glasnogovornik Hrvatskog autokluba, ‘po pitanju
namještanja kilometraže na rabljenim automobilima stanje je
nepromijenjeno i u nas i u Europi, u legislativi i praksi, odnosno vlada
podjednako neuređeno stanje kao i ranije kad smo na to upozoravali’.

Stanko Smodlaka, već 35 godina stalni sudski vještak za strojeve,
cestovni promet i motorna vozila, predsjednik Autokluba Split, ne misli
da podatak o kilometraži zabilježen pri tehničkom pregledu mora biti
vjerodostojan, jer ‘taj se broj samo zabilježi i gotovo, ne utvrđuje se
je li točan’. Napominje da intervencija na brojaču kilometara rabljenih
automobila ima jako puno, osobito u posljednje vrijeme kad je,
zahvaljujući tome što nema više plaćanja carine, pojačan uvoz iz EU-a,
najviše iz Njemačke. PDV se plaća u Njemačkoj, tamo je niži, a u
Hrvatskoj se plati trošarina na procijenjenu vrijednost automobila. Veća
kilometraža znači manju vrijednost vozila, pa se tu pronalazi prostor
za varanje.

Namještanje kilometraže zahtijeva određeni softver, a najlakši plijen za
hakere su, navode u HAK-u, vozila kod kojih je broj kilometara
pohranjen samo u jednome modulu, obično onome na komandnoj ploči.

Više pročitajte ovdje.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest