
Meteorološka stanica na dionici A1, na kojoj se tijekom prošlog vikenda kod tunela Krpani dogodila teška prometna nesreća, je u kvaru još od 13. ožujka 2012. godine, piše Večernji list.
Prema sada dostupnim informacijama vozila su se sudarila zbog poledice na cesti, a kolnik nije bio posipan solju ili kemikalijama.
‘Tragedija se mogla izbjeći’
Stanko Smodlaka, sudski vještak za cestovni promet, kaže kako se tragedija mogla izbjeći.
– Premda je istraga tek počela, trebat će tražiti i moguću krivnju Hrvatskih autocesta jer ta tvrtka mora upozoriti na loše vremenske uvjete, te cestu posuti šljunkom ili solju. Uvjeren sam da bi se u tom slučaju nesreća sigurno izbjegla – rekao je Smodlaka za Slobodnu Dalmaciju. Objasnio je i kako prema standardima upravljanja na autocesti, kada dođe do promjene vremenskih uvjeta, podaci iz meteoroloških postaja uz autocestu prenose se na portale kad se automatski upravlja prometom.
– Na portalima nije bilo obavijesti, međutim, prometom može upravljati i dežurni operater, o čemu će se više znati nakon okončanja istražnog postupka. Što očekivati na navedenoj relaciji u šest sati ujutro, kad je 10 sati prije nego što se dogodila prometna nesreća na tom području bilo minus šest stupnjeva, nego poledicu na vlažnom kolniku- kaže Smodlaka.
‘Leti’ cijela Uprava HAC Održavanja i naplate cestarine?
Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić u utorak je rekao da čeka kraj istrage te je povukao paralelu nesreće sa slučajem šahtova. Podsjetio je da su u tom slučaju nakon završetka interne i eksterne istrage odgovorni ljudi smijenjeni, te je najavio kako će i u ovom slučaju scenarij biti isti.
Neslužbeno se doznaje da se već razgovaralo o mogućoj smjeni kompletne Uprave HAC – Održavanja i naplate cestarine. Do smjene bi, prema svemu sudeći, trebalo doći u četvrtak nakon što ministar primi završno izvješće o istrazi nesreće. Vrlo je izvjesno da će HAC-ONC biti prozvan za ovu tragediju.



