
ADHD (Attention Deficit and Hyperactivity Disorder) razvojni je poremećaj nedostatka samokontrole
Kako prepoznati hiperaktivno dijete?
Korisne savjete dobili smo od Ivana Cvitanovića, predsjednika zadarske Udruge pomoćnika u obrazovanju, djelatnika OŠ Šime Budinića, koji je održao predavanje u Gradskoj knjižnici Zadar na temu “Obrazovanje učenika s ADHD sindromom”.
ADHD (Attention Deficit and Hyperactivity Disorder) razvojni je poremećaj nedostatka samokontrole koji se odnosi na nepažnju, impulzivnost, a definira se kroz tri osnovna tipa.
Takva se djeca teže koncentriraju, često su nagla u svojim reakcijama, teško se orjentiraju i organiziraju. Uzroci ovog poremećaja još nisu dovoljno istraženi, no postoje neka istraživanja koja tvrde da je ADHD posljedica kemijske neravnoteže odnosno neurološke disfunkcije mozga. Smatra se i da može biti nasljedan.
Razlikujemo tri tipa poremećaja: kombinirani tip, tip predominantne pažnje i tip predominantne hiperaktivnosti.
ADHD javlja se kod 5 do 7 posto školske djece i 4 do 5 puta češće se javlja kod dječaka. Simptomi dolaze do izražaja posebno u školsko doba, a 1/3 takve djece nažalost završava na lijekovima.
“Hiperaktivci” nerijetko sanjare, rastreseni su, zaboravljaju predmete i obveze, trajno su u pokretu. No, oni nisu ”zločesta djeca” kakvim ih se često naziva, jednostavno su – različita!
Slušajte svoje dijete. Prihvatite njegove ideje i razgovarajte o njihovim brigama. Ako vjerujete u dijete, i ono će vjerojatnije vjerovati u sebe.



