
Nikaragvanska vlada objavila je trasu kanala kojim će povezati Atlantski i Tihi ocean i konkurirati Panamskom, prenosi BBC
Kanal će biti dug 278 kilometara, od Punte Gorda u Karipskom moru preko jezera Nikaragve do ušća rijeke Brito na Pacifiku.
Projekt bi trebao stajati 40 milijardi dolara, a početak radova,
koje će izvoditi hongkonški koncern HKND na čelu s kineskim tajkunom
Wang Jingom, očekuje se u prosincu. Završetak se predviđa za pet godina.
Kanal će biti širok između 230 i 520 metara i dubok 27,6 metara.
Nikaragvanska vlada objavila je da izabrala ovakvu trasu kako bi
izbjegla zone velike bioraznolikosti i zaštitila područja na kojem živi
autohtono stanovništvo. Aktivisti za zaštitu okoliša svejedno su jako
zabrinuti zbog učinka koji će kanal imati na jezero Nikaragvu, najveće u
Srednjoj Americi, koje je važan izvor pitke vode.
Skeptici kažu da je Sjedinjenim Državama trebalo deset godina da
izgrade Panamski kanal, koji je 200 kilometara kraći od predviđenog
Nikaragvanskog, a vlasti na to odgovaraju golemim napretkom u
inženjerstvu i graditeljstvu u zadnjih sto godina.
Nikaragvanski dužnosnici tvrde da njihov kanal neće izravno
konkurirati Panamskom nego mu biti “komplementaran”. Kažu da je veći
kanal nužno potreban zbog širenja globalne trgovine i sve većih i većih
tankera koji ne mogu proći Panamskim kanalom niti nakon njegova
proširenja.
Uvjereni su također da će projekt izvesti zemlju iz siromaštva.
Predsjednik Daniel Ortega i njegovi suradnici sigurni su da će se
zaposlenost u zemlji povećati zahvaljujući kanalu i pratećim učincima.
Nikaragvanska oporba smatra da kanal nikada neće biti izgrađen i
da je sve samo propaganda i medijski ‘show’ kako bi se siromašnom
stanovništvu pobudile lažne nade u napredak.



