
Otac Ciotti (69) osnivač je Libere (Slobodna), krovne organizacije
450 zadruga koje upravljaju imovinom zaplijenjenom mafiji. Proizvode i
prodaju, primjerice, maslinovo ulje iz maslinika zasađenih na zemlji
koja je nekad bila u rukama kriminalaca.
“Uzimamo im plodove njihove moći i nasilja”, rekao je Ciotti na
sastanku sa stranim novinarima u Rimu. Zatvoreni mafijaši stvarno su
bijesni zbog toga, dodao je.
Talijanska La Repubblica objavila je u ponedjeljak da je Ciotti
meta broj jedan talijanskim mafijašima. Iz zatvora mu prijetnje šalje i
sam Toto Riina.
“Ne bojim se”, rekao je Ciotti, koji živi pod policijskom zaštitom četvrt stoljeća i na prijetnje je navikao.
“Toto Riina se ne bi trebao zamarati, moje ubojstvo nije toga
vrijedno”, kaže svećenik, naglašavajući kako bi i bez njega Libera i
dalje predstavljala “divan svijet, nastao iz strasti, obaveza i
odgovornosti”.
Jedan od najvećih upjeha Libere bilo je pretvaranje Riinine
luksuzne vile u zloglasnom mafijaškom gradu Corleoneu u policijsku
postaju. “Mislim da nema policijske stanice s tako lijepim mramorom”,
smije se Ciotti.
Svećenik kaže da papa Franjo pomaže njegovoj borbi. Papa se
sastao s predstavnicima Libere u ožujku i ekskomunicirao talijanske
mafijaške organizacije u lipnju, ali Ciotti upozorava na dugu spregu s
crkvom i državom.
“Mafija je kao druga crkva, gdje se Oče naš zamijeni s Kume
naš”, kaže Ciotti. “I danas imamo svećenika koji navijaju za drugu
stranu”, dodaje.
Libera pristišće talijansku vladu da ubrza proceduru zapljene
mafijaške imovine i postroži zakone protiv pranja novca i drugog
financijskog kriminala u kojem su ‘mafiosi’ vrlo vješti.
Ciotti odmahuje rukom na pitanje je li premijer Matteo Renzi bio
loše savjetovan kad je na pitanju političkih reformi pristao surađivati
s oporbenim liderom Silviom Berlusconijem, čija je desna ruka ove
godine zatvorena zbog suradnje s mafijom.
“Problem nije u tom čovjeku ili njegovim prijateljima, problem
je u ljudima koji podržavaju njega ili njegove prijatelje”, tvrdi
Ciotti. “Najveće zlo ne dolazi od onih koji čine zlo, nego od onih koji
ih gledaju i to im dopuštaju”, zaključio je.



