
Do 12. studenog je rok do kada se marketinške agencije mogu javiti na najnoviji natječaj koji je raspisala Hrvatska turistička zajednica (HTZ), a riječ je o ‘Izboru krovnog komunikacijskog koncepta – Big Idea’.
Iza suhoparnog naziva natječaja krije se potraga za novim turističkim sloganom Hrvatske, ali i ne samo to. Marketinški stručnjaci specijalizirani za ‘kreativu’ trebaju osmisliti snažan idejni koncept koji će predstavljati našu zemlju kao atraktivnu i prepoznatljivu turističku destinaciju, i to do 2020. godine
HTZ je, kako se navodi u natječajnoj dokumentaciji, spreman za to platiti 2,5 milijuna kuna.
U HTZ-u su nam objasnili da su se u procjeni vrijednosti posla
rukovodili cijenama na tržištu, međutim na taj iznos ljudi iz
marketinške branše različito reagiraju.
Pojedini sugovornici nam kažu da je to prevelik iznos te da se čitav
koncept može osmisliti za puno manje novca, pogotovo kada su u pitanju
hrvatske agencije. No kvaka je u tome da je riječ o međunarodnom
natječaju pa se može i postaviti pitanje je li zapravo riječ o premalo
novca koji se nudi za usluge najoriginalnijeg mogućeg globalnog
brendiranja Hrvatske. Pritom se cilja prvenstveno na tržišta Njemačke,
Austrije, Ujedinjenog Kraljevstva, Italije, Francuske, Skandinavije,
Slovenije, Poljske i Rusije.

Damir Ciglar, suvlasnik i direktor agencije Imago rekao
nam je kako ne misli da se radi o velikom novcu, jer u ovakvom poslu
mogu konkurirati prvenstveno jake inozemne agencije. Iako još donedavno
nije mislio da će se Imago javiti za taj posao, baš im se, kaže, ovih
dana javila jedna jaka britanska agencija koja im je ponudila da se
zajedno prijave za ‘Big Ideu’ HTZ-a, tako da prijavu razmatraju.
‘Prije bih se usudio reći da je iznos od 2,5 milijuna kuna premalen.
Traži se jako puno posla, slogan je samo dio priče, treba izraditi
kompletan komunikacijski koncept.

Bez stranog marketinškog partnera
nijedna hrvatska agencija ne može odraditi ovaj posao’, smatra Ciglar.
Stranoj agenciji se isplati ući u ovaj posao unatoč nevelikom budžetu
jer, kako kaže, to joj otvara put za daljnje projekte na hrvatskom
tržištu.
Jedna PR stručnjakinja nas je upozorila kako je primjerice komunikacijski koncept, i to za ‘jednokratni’ projekt Dubai Expo koštao čak milijun i pol eura.
O tome da se ne radi o veliku iznosu, složio se i Davor Bruketa iz agencije Bruketa&Žinić
koji zasad nije htio detaljnije komentirati tender jer ga još nije
proučio. No kaže kako ‘nijedna agencija u Hrvatskoj nema reference da
sama odradi ovaj posao’ te da je moguće da će se Bruketa&Žinić
javiti na natječaj. Po svemu sudeći, i oni će to odraditi u partnerstvu s
nekim stranim ‘kreativcima’.
U HTZ-u kažu da traže ‘visokospecijalizirane agencije s dugogodišnjim iskustvom u ovom području’.



