Afera HAC Remorker

Često prozivan, Kalmeta redom odbacivao sve optužbe

Dok je u vladama Ive Sanadera i
Jadranke Kosor obnašao dužnost ministra mora, turizma, prometa i
razvitka, ali i kasnije kao zadarski gradonalčenik, Božidar Kalmeta se
često nalazio na meti kritika javnosti i oporbenih krugova koji su
tražili njegovu ostavku, no on je godinama čvrsto stajao na poziciji,
odbacujući povezanost s bilo kakvim nezakonitostima.

Kad ga je bivši član
Uprave HAC-a Josip Sapunar optužio zbog uzimanja djela novca iz
cestogradnje u aferi Remorker, zbog čega je Uskok krajem prošle godine
pokrenuo istragu, a danas podignuo optužnicu, Kalmeta je sve optužbe na
njegov račun nazvao lažima.

Jutarnji list objavio je dio iskaza u kojem je Sapunar, kao
jedan od osumnjičenika u aferi Remorker Uskokovim istražiteljima rekao
da je bivšem Kalmetinom pomoćniku i suosumnjičeniku Zdravku Livakoviću u
nekoliko navrata predao novac te da mu je govorio kako je taj novac “za
Kalmetu i Zadar”.

No, putem medija Kalmeta je rekao da je riječ o više puta
ponovljenim neistinama koje se stalno objavljuju kako bi se skrenula
pozornost sa skandala sadašnje vlasti. “Radi se o još jednoj ponovljenoj
laži koju smo više puta čuli u proteklih godinu dana”, poručio je tada
Kalmeta i dodao kako te laži imaju za svrhu skrenuti pozornost s
važnijih tema i skandala koji se događaju aktualnoj vlasti i
političarima te “stranci kojoj pada rejting i povjerenje građana”.

“Naslušao sam se ovih godina u politici toliko laži o sebi da ih
toliko, kako narod kaže, pas s maslom ne bi pojeo. Ali, mene to posebno
ne zabrinjava. Znam da se bavim poslom koji je takav kakav je i u kojem
imate puno političkih neprijatelja koji se bore i tuku poviše pojasa,
ali i onih koji se tuku ispod pojasa. Međutim to sve ide u rok službe”
,
istaknuo je tada Kalmeta.

Afera Remorker ime je dobila po češkoj tvrtki Remorker
International Igora Premilovca preko koje se izvlačio novac iz Hrvatskih
autocesta, ali i Hrvatske gospodarske komore zbog čega je mjesecima u
istražnom zatvoru bio bivši šef Komore Nadan Vidošević.

Krak iz Hrvatskih autocesta iz kojih je po Uskokovoj tvrdnji
izvučeno 30-ak milijuna na kraju je doveo i do Kalmete koji je s ostalim
osumnjičenicima po Uskokovim tvrdnjama podijelio gotovo 25 milijuna
kuna.

Nakon što je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat
Stanić preklani u listopadu kazneno prijavio tužiteljstvu Kalmetu i
njegove najbliže suradnike, Kalmeta je protiv tog sindikalca podnio tri
kaznene prijave tvrdeći da ga je oklevetao povezivanjem s financijskim
malverzacijama u cestogradnji.

Prvog zadarskog HDZ-ovca povezivalo se i s drugim aferama, no on
je neokrznut ostao na visokoj poziciji u stranici nakon odlaska
premijera i premijerke, a analitičari su objašnjavali da je razlog tome
što Kalmeta u svojoj izbornoj jedinici ima jaku izbornu bazu.

Na sve optužbe, poput one da je u njegovih šest ministarskih
godina kilometar autoceste poskupio sa 4,25 na 17 milijuna eura, Kalmeta
je odgovarao da ne misli dati ostavku jer se ne smatra odgovornim. Tako
je i u siječnju 2011. govorio da ne zna ništa o navodno velikim
troškovima koje je HAC plaćao izvođačima na autocesti od Dugopolja do
Ravče.

“Ako je to istina apsolutno podržavam istrage, ne samo u tom
slučaju, nego i u drugim slučajevima i drugim poduzećima. Nadam se da će
istrage naći krivca i da će krivci biti kažnjeni”
, rekao je tada
Kalmeta. Dodao je da posao ministra nije da nadzire sva silna poduzeća u
njegovu resoru, a još manje da bude odgovoran ako netko u nekom
poduzeću nešto krade.

Kalmetino ime spominjalo se i na suđenju u slučaju Fimi media u
rujnu 2012. kada je bivši član uprave HAC-a Milivoj Mikulić posvjedočio
na suđenju HDZ-u i Sanaderu da ga je na suradnju s agencijom Fimi
medijom uputio tadašnji ministar Kalmeta.

Osim Mikulića, još su neki čelnici javnih tvrtki koje su
poslovale s Fimi medijom posvjedočili da su s tom agencijom zaključili
ugovore upravo na Kalmetin nagovor. No, kad se Kalmeta pojavio kao
svjedok na tom suđenju obrana ni i Uskok nisu ga pitali o toj
marketinškoj agenciji preko koje je, po nepravomoćnoj presudi, iz
državnih institucija i tvrtki izvučeno više od 70 milijuna kuna.

Kad je sredinom 2007. uhićen njegov dugogodišnji vozač zbog
slučaja reketaranja građevinskog obrtnika i ugostitelja iz Cetingrada,
Kalmeta je izjavio da podržava istragu o navodnoj upletenosti svog
vozača u reketarenje i namještanje poslova u cestogradnji, ali da se on
sam nema čega bojati.

Iste godine je odbacio te bezočnim lažima i obmanama nazvao
tvrdnje SDP-ovca Ivice Pančića o navodnim nepravilnostima u javnim
natječajima za gradnju državne ceste Gaženica-Zadar 2 istaknuvši da su
natječaj i gradnja u potpunosti bili zakoniti i na dobrobit žitelja
Zadra i zaleđa.

“Riječ je o bezočnoj laži i obmani javnosti u čisto
političke svrhe”,
rekao je tada Kalmeta, reagirajući na Pančićevo
pitanje za ‘saborskog aktualnog prijepodneva’ tko je uzeo oko 200
milijuna kuna koliko se, po riječima Pančića, išlo iznad dogovorene
cijene za gradnju ceste prema provedenom natječaju.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest