Obavijest

Oprez: Prodajni agenti lažno se predstavljaju kao djelatnici HEP-a

Hrvatska elektroprivreda oglasila se priopćenjem u kojem upozorava
građane i kupce električne energije na “nastavak prakse nepoštene i
zavaravajuće prodaje od strane nekolicine opskrbljivača električnom
energijom”.

Iz HEP-a navode da se pojedini prodajni agenti predstavljaju kao njihovi
zaposlenici, te dovode građane u zabludu, te potom nude potpisivanje
ugovora s drugim opskrbljivačima.

“U protekle dvije godine značajno se dinamizirao proces promjene
opskrbljivača električnom energijom i kod kupaca kategorije kućanstvo.
Svaki kupac ima pravo na promjenu opskrbljivača što je i osnova za
razvoj tržišta električne energije. No, pritom se neki opskrbljivači
koriste nepoštenim i zavaravajućim postupcima prodaje. Bilježimo brojne
slučajeve postupanja osoba prodajnih agenata, koji se predstavljaju kao
zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost
pristupa brojilu i očitanje brojila, građane dovode u zabludu te potom
nude potpisivanje ugovora za opskrbu električnom energijom s drugim
opskrbljivačem. Postoje i primjeri da ovlašteni predstavnici
opskrbljivača nude ugovor, pozivajući se na poslovnu povezanost i
dogovor s HEP-om. Utvrđeni su i slučajevi krivotvorenja potpisa kupca”,
navodi se u priopćenju HEP-a.

HEP ne angažira terenske prodavače

Iz HEP-a upozoravaju da oni ne angažiraju terenske prodajne
predstavnike, a da njihovi zaposlenici obilaze domove isključivo radi
očitanja brojila i drugih poslova iz nadležnosti operatera
distribucijskog sustava.

“Stoga je važno znati da HEP ne angažira prodajne terenske predstavnike
niti upućuje svoje zaposlenike u domove kupaca radi ponude ugovora o
opskrbi električnom energijom ili bilo kakvih drugih ugovora za kupce
kategorije kućanstva. Kupci koji nastavljaju koristiti javnu uslugu
opskrbe kao univerzalnu uslugu opskrbe kod HEP Operatora distribucijskog
sustava d.o.o. (HEP ODS), ne moraju sklapati nove ugovore o opskrbi.

Zaposlenici HEP-a ovlašteno obilaze domove kupaca isključivo radi
očitanja mjernih uređaja i mogućih drugih poslova iz nadležnosti
operatora distribucijskog sustava. Svi zaposlenici HEP ODS-a koji
obilaze kuće i stanove imaju odgovarajuću službenu odoru i iskaznicu,
koju su obvezni pokazati na zahtjev kupca. Kupci, odnosno građani, nisu
dužni omogućiti obavljanje bilo koje radnje u vezi s mjernim mjestom ili
priključkom, osobama koje nemaju valjanu iskaznicu HEP ODS-a ili je
odbiju pokazati. Dodatnu provjeru identiteta osobe, odnosno utvrđivanje
je li osoba ovlašteni zaposlenik HEP-a, građani mogu obaviti telefonskim
pozivom u lokalnu (područnu) jedinicu HEP ODS-a (elektru). Važno je
naglasiti i da HEP nema dogovor o zajedničkom tržišnom nastupu prema
kupcima ni s jednim opskrbljivačem.

Ako smatrate da ste oštećeni javite se udrugama potrošača

Svakome tko smatra da je na bilo koji način prevaren ili oštećen kod
sklapanja ugovora o opskrbi električnom energijom, savjetujemo da
detaljno prouči sve odredbe potpisanog ugovora i pripadajuće Opće uvjete
(poslovanja) za opskrbu električnom energijom u kojima mora biti
naveden i način raskida ugovora. Zakon o zaštiti potrošača također
propisuje u kojim se slučajevima i rokovima može raskinuti ugovor.
Savjeti o tome mogu se dobiti i u udrugama za zaštitu potrošača, odnosno
savjetovalištima za potrošače”, navode iz HEP-a.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest