
Već od početka iduće turističke sezone uvest će se stroži režim
prometovanja oko šire jezgre Dubrovnika, što uključuje naplatu prolaska i
zadržavanja duljeg od sat vremena, potvrdio je za tportal gradonačelnik
Andro Vlahušić.
Rezultat je to uvođenja jednog od rješenja iz prometne
studije grada, a koje bi se pojednostavljeno moglo opisati kao
pretvaranje centra u poprilično skupo parkiralište. Iz režima će biti
izuzeti sami građani Dubrovnika i opskrbna vozila.
Na zapadnom prilazu gradu, u blizini javne garaže na Ilijinoj Glavici,
postavit će se rampe ‘ili neke druge prepreke’ koje će kontrolirati
dotok vozila prema gradskoj jezgri. Zeleno svjetlo uključivat će se za
lokalno stanovništvo i vozila s dozvolama, a žuto za ostale automobile
koji će na izlasku iz centra na jednoj od dvije lokacije (prema Župi ili
Boninovu) plaćati 40 kuna po satu boravka. Sam prolazak ili zadržavanje
do 60 minuta neće se naplaćivati.
Cilj gradske uprave, kako tvrdi Vlahušić, nije ubiranje novca, nego
uvođenje reda i smanjenje pritiska na centar grada, poticanje javnog
prijevoza, razvijanje ostalih dijelova Dubrovnika, zaštita kulturne
baštine i promicanje ekologije.
‘U cijelom svijetu nastoji se smanjiti promet u blizini gradskih jezgri i
nigdje nećete vidjeti da se stotine i tisuće ljudi nesmetano iskrcavaju
na gradskim vratima. A Dubrovnik je još i zaštićen od UNESCO-a, dakle
predstavlja dio svjetske kulturne baštine. Donio sam odluku da se
poseban prometni režim uvede u cijeloj kontaktnoj zoni počevši od
Ilijine Glavice’, kaže dubrovački gradonačelnik.
Podlogu za ovaj potez pronašao je u nedavno dovršenoj prometnoj studiji,
a naglašava da se ništa revolucionarno u suštini neće dogoditi jer se
sat vremena parkiranja u širem centru grada ionako već naplaćuje 40
kuna. Paralelno s novim režimom pak uvest će se sustav smart parkinga koji će u realnom vremenu mjeriti popunjenost parkirališta i vozačima signalizirati gdje se nalaze slobodna mjesta.
‘Moramo pokušati kontrolirati gužve iz niza razloga, između ostaloga i
da nam se kojim slučajem ne dogodi stampedo. Osim toga, razvijat ćemo
druge dijelove grada u koje turisti rjeđe zalaze jer ih mahom dovode
direktno u centar. Od Ilijine Glavice do same jezgre udaljenost je točno
630 metara, dakle deset do petnaest minuta hoda, i to uz spektakularan
pogled na sam Dubrovnik. Ne vidim kojem bi turistu na svijetu to bio
problem’, kaže Vlahušić.
Napominje da sami Dubrovčani već danas plaćaju parkiranje tek 60 kuna
mjesečno, uključujući samu jezgru, a tako će ostati i nakon uvođenja
novih mjera.
‘U ovom slučaju prihod nam nije bitan, dapače naš prihod je ono što
gosti potroše u restoranima, suvenirnicama, trgovinama i na izletima.
Cilj nam je postići red na cestama i smanjiti pritisak na grad’, tvrdi
Vlahušić.



