
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) izradio je za
građane novu e-uslugu “Otvorene narudžbe”, putem koje se mogu provjeriti
liste narudžbi na pojedini zdravstveni postupak, izvijestilo je u petak
Ministarstvo zdravlja.
Nova e-usluga omogućuje
pretragu slobodnih termina, kao i otkazivanje prethodno zakazanog
zdravstvenog postupka bez nazivanja telefonom ili odlaska u zdravstvenu
ustanovu, što je važno jer oslobađa prostor za druge pacijente.
Uz
zahtjev za otkazivanjem narudžbe potrebno je navesti razlog otkazivanja
i kontakt podatke (broj telefona, adresa e-pošte). S obzirom da je
riječ o osobnim podacima medicinske prirode, za prijavu na e-uslugu u
sustavu e-Građani treba se koristiti vjerodajnica visoke razine
sigurnosti, kakva je npr. mToken e-Građani, pametna kartica HZZO-a ili
nova elektronička osobna iskaznica (eOI).
E-usluga
“Otvorene narudžbe” daje uvid isključivo u narudžbe koje su
evidentirane u centralnom sustavu eNaručivanja, a točnost prikazanih
podataka u nadležnosti je zdravstvenih ustanova.
Usluga
“Otvorene narudžbe” dostupna je putem izravne poveznice:
https://hzzo.gov.hr/e-usluge/Narudzbe ili putem Osobnog korisničkog
pretinca, osnovne e-usluge sustava e-Građani koja omogućuje primanje
e-poruka tijela javne uprave.
Ministarstvo
zdravlja i HZZO pozivaju građane da koriste tu e-uslugu kako bi imali
uvid i podsjetnik na termine svojih pretraga, te kako bi na
jednostavniji način otkazali narudžbu i time oslobodili termin za one
kojima je zdravstvena zaštita potrebnija.
Ministarstvo
podsjeća da se otkazivanje termina zdravstvenog postupka može obaviti i
putem besplatnog “Bijelog telefona Ministarstva zdravlja” na broj 0800
7999.



