Jedan od načina smanjenja administracije

Neprihvatljivo je ukidanje županijskih uprava za ceste

“Županijske uprave za ceste
najbolje znaju kako skrbiti o regionalnim cestama”, rečeno je na 41. sjednici
Izvršnog odbora Hrvatske zajednice županija na najave ukidanja županijskih
uprava za ceste i potpadanje tih poslova pod Hrvatske ceste.

Predstavnike
Udruge županijskih uprava za ceste zabrinula je najava promjene reorganizacije
gospodarenja cestovnom mrežom.

Prema informacijama kojima raspolažu, ukidanje
županijskih uprava za ceste i potpadanje tih poslova pod Hrvatske ceste
predlaže se kao jedan od načina smanjenja administracije državne uprave.

“Centralizaciju
se želi riješiti centralizacijom. Taj prijedlog nikako ne stoji”, rekao je
predsjednik Udruge ŽUC-eva Nino Vela na 41. sjednici Izvršnog odbora Hrvatske
zajednice županija. “Mi tražimo sredstva za ceste radi sigurnosti građana, a ne
za organizacijski sustav. Opravdali smo svoje postojanje jer 95 posto svojih
prihoda izravno ulažemo u ono za što smo osnovani”, napomenuo je Vela.

Rekao
je da u županijskim upravama za ceste radi 239 osoba koji brinu za 18.534
kilometara županijskih i lokalnih cesta. Usporedbe radi, jedan zaposlenik ŽUC-a
brine za 95 kilometara ceste, jedan zaposlenik Hrvatskih cesta za 16
kilometara, a jedan zaposlenik Hrvatskih autocesta za tek 3 kilometra
autoceste.

Župani
su složni u ocjeni da takvo rješenje za ceste nije prihvatljivo.

“To
je van pameti jer županijske uprave najbolje znaju kako skrbiti o regionalnim
cestama. Problem je u sredstvima koja su okljaštrena u zadnjih godinu i pol
dana – za oko 40 posto sredstava koja su do tada imale te županijske uprave”,
kazao je predsjednik Hrvatske zajednice županija i šibensko-kninski župan Goran
Pauk, ali i dodao da je i u okviru sada raspoloživih sredstava potrebno
provesti pravedniju i ravnomjerniju raspodjelu novca po svakom pojedinom ŽUC-u.

Analize
pokazuju da se, nakon intezivne izgradnje autocesta i obnove državnih cesta,
potrebno okrenuti obnovi mreže županijskih i lokalnih cesta, čime bi dosad
izgrađena infrastruktura dobila pravi smisao kao gospodarski cestovni krvotok.
Naknade za financiranje javnih cesta nisu se povećavale posljednjih trinaest
godina, naprotiv, snižene su, unatoč povećanju svih ostalih troškova s tim u
vezi.

Iako
se procjenjuje se kako je za sadašnje potrebe vozila i prometa potrebno
rekonstruirati polovinu mreže županijskih i lokalnih cesta, od 2013. godine do
danas županijske uprave za ceste izgubile su 744 milijuna kuna potrebnih za
njihovo održavanje i obnovu.

Izvršni
odbor Hrvatske zajednice županija odlučio je podržati ŽUC-eve, a najavljeno je
i da će se o stvaranju održivog sustava upravljanja lokalnim i regionalnim
cestama razgovarati i s ministrom prometa Olegom Butkovićem.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest