
Uz eventualnu zabranu potrošač će također moći izabrati i želi li određenom trgovcu dozvoliti da ga poziva. Prekrši li trgovac zabranu poziva prijeti mu kazna od 10 tisuća do 100 tisuća kuna
Početkom godine na snagu je stupio novi pravilnik o pravima
potrošača u telekomunikacijama. Krajem ovog ili početkom idućeg
mjeseca trebao bi zaživjeti i registar “Ne zovi”.
“Halo? Poštovanje, čestitam, osvojili ste besplatan ručak za
dvoje u restoranu te set noževa. Možete pozvati još nekoliko
osoba. Molim Vas da nam potvrdite dolazak do srijede. Bit će
održano i kratko predavanje. Čestitamo, osvojili ste putovanje za
dvije osobe, nagrada će Vam biti uručena na svečanoj večeri.”
Pozive ovog tipa, ako ne želite, uskoro nećete morati primati. Od
ponekad nasrtljivih trgovaca ili anketara obranit će vas registar
“Ne zovi”.
“Svi potrošači koji ne žele da ih trgovci pozivaju putem
telefona, da im nude neke svoje proizvode ili usluge i
promidžbene pozive ne žele primati, mogu se besplatno upisati u
taj registar. Od dana upisa u registar, više ih niti jedan
trgovac neće moći ni ometat ni pozivati”, objasnila je
Marina Ljubić Karanović iz HAKOM-a.
Uz eventualnu zabranu potrošač će također moći izabrati i želi li
određenom trgovcu dozvoliti da ga poziva. Prekrši li trgovac
zabranu poziva prijeti mu kazna od 10 tisuća do 100 tisuća kuna.
Projekt je trenutno u testnoj fazi, a trebao bi zaživjeti kroz
dva do tri tjedna. U registar koji se odnosi i na mobilne linije,
te uključuje SMS i MMS, moći ćete se upisati kod svog operatora
ili na prodajnom mjestu ili putem interneta.
Početkom godine na snagu je stupio novi pravilnik o pravima
potrošača u telekomunikacijama. Tu je prije svega automatsko
umanjenje računa.“Ako su potrošači tijekom mjeseca imali
smetnje u korištenju usluge i ako su trajale dulje od 24 sata,
onda se automatski na slijedećem računu mora umanjati mjesečna
naknadna, razmjerno danima trajanja te smetenje. Do sada je bilo
pravilo da su potrošači morali sami ulagati prigovor, no to sada
više neće biti potrebno, već će ići automatski“, rekla
je Marina Ljubić Karanović.
Kad je u pitanju brzina interneta ona mora biti najmanje 70% od
maksimalne koja je zajamčena ugovorom.U suprotnom korisnik može
raskinuti ugovor bez penala. Nova pravila pozdravlja stručnjak za
telekomunikacije Đuro Lubura. Ističe da su potrošači iz godine u
godinu sve zaštičeniji, no i ukazuje na propust kad je u pitanju
odšteta u slučaju smetnji u korištenju usluga.
“Ona je sada ograničena samo ukoliko je kvar bio na
optimi koja je iznajmljena korisniku ili data na upotrebu.
Međutim, ne odnosi se na kvar na liniji. S druge strane,
potrošača doista nije briga zbog čega mu usluga ne radi. Mislim
da bi bilo potrebno, ukoliko je korisnik bez usluge pet dana, bez
obzira na razlog, da ima potpuna prava, što sada nije
slučaj”, pojasnio je stručnjak za telekomunikacije Đuro
Lubura.



