
Rektorica Sveučilišta u Zadru Dijana Vican i docent na
Prirodoslovno-matematičkome fakultetu Sveučilišta u Zagrebu Matko
Glunčić bit će na čelu Povjerenstva za provedbu Cjelovite kurikularne
reforme, potvrdilo je u četvrtak poslijepodne Ministarstvo znanosti,
obrazovanja i sporta (MZOS).
Mediji su u srijedu
objavili neslužbene informacije da će prof. dr. Dijana Vican i docent
Matko Glunčić biti novi voditelji Cjelovite kurikularne reforme, koju je
do nedavno vodio dr. Boris Jokić.
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta priopćilo je pak kako je
“pokrenulo postupak imenovanja povjerenstva čije će zadaće uključivati i
analizu i provedbu ciljeva Strategije u dijelu ranog i predškolskog,
osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja – ključnih za
cjelovitu kurikularnu reformu”.
U priopćenju stoji kako su voditelji navedenoga povjerenstva
rektorica Sveučilišta u Zadru prof. dr. Dijana Vican i doc. dr. Matko
Glunčić, s Fizičkog odsjeka zagrebačkog PMF-a, koji je bio član Stručne
radne skupine za gimnazijski kurikulum i član Stručne radne skupine za
predmetni kurikulum iz fizike.
Dijana Vican prva je rektorica zadarskoga Sveučilišta, a tijekom
radnoga vijeka bila je i državna tajnica u Ministarstvu znanosti,
obrazovanja i sporta u mandatima Dragana Primorca i Radovana Fuchsa.
Rođena je 5. prosinca 1959. u Imotskom, gdje je završila osnovnu i
srednju školu – opću gimnaziju. Jednopredmetni studij pedagogodije
diplomirala je 1984. na Odsjeku za pedagogiju Filozofskoga fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu gdje je 1991. završila i poslijediplomski
znanstveni magistarski studij iz andragogije obranom magistarske radnje
pod naslovom “Koncepcija odgoja i obrazovanja odraslih Paula Freirea”.
Stupanj doktorice znanosti stekla je na istome sveučilištu 2000. obranom
doktorske disertacije pod naslovom “Odgoj i obrazovanje djece Albanaca u
Republici Hrvatskoj”.
Znanstveno-stručni interes ostvaruje u više pedagogijskih disciplina
– općoj pedagogiji, interkulturalnoj pedagogiji, obrazovnim politikama,
andragogiji, poduzetničkom obrazovanju te obrazovanju i osposobljavanju
nastavnika. Među ostalim dužnostima koja je obnašala, bila je i na čelu
Vijeća za Nacionalni kurikulum koje je i donijelo Nacionalni okvirni
kurikulum (NOK). Autorica je i koautorica poglavlja u četiri znanstvene
knjige i jednom priručniku, objavila je 26 članaka, održala je 45
izlaganja na domaćim i međunarodnim znanstvenim skupovima, te više
desetaka predavanja na stručnim skupovima. Od 2005. do 2011. bila je
urednica sedam najrelevantnijih dokumenata iz područja obrazovne
politike.
Matko Glunčić profesor je na Odsjeku za fiziku zagrebačkoga PMF-a, a
bio je član Stručne radne skupine za gimnazijski kurikulum i član
Stručne radne skupine za predmetni kurikulum iz fizike. Neke od
primjedaba koje je Glunčić dao na rad Ekspertne radne skupine koju je
vodio Boris Jokić je da nisu napravili analizu kako će se model
izbornosti odraziti na broj djece koja će izabrati STEM područje i kako
će se izbornost odraziti na njihovo znanje. Glunčić je istaknuo da u
Hrvatskoj, ali i u EU, nedostaju kadrovi iz STEM područja, pa i Hrvatska
mora stimulirati upis studenata na te fakultete. Ocijenio je da
predmetni kurikulumi nisu rađeni u skladu s modelom izbornosti u općim
gimnazijama te da je Ekspertnu radnu skupinu trebalo proširiti sa
stručnjacima iz STEM područja, kao i da reformu ne treba zaustaviti, ali
ju treba doraditi.



