
Hrvatska komora arhitekata zatražila je da se pobjednički rad
za 93 milijuna eura vrijedan projekt terminala u dubrovačkoj luci Gružu
povuče zbog “grube povrede natječajne procedure” jer bio objavljen i
javno dostupan i prije raspisivanja natječaja.
Kako Hrvatska
komora arhitekata (HKA) navodi u dopisu od utorka, 12. srpnja, njihova
reakcija dolazi nakon mnogobrojnih pritužbi na natječaj.
“Hrvatska komora arhitekata primila je mnogobrojne pritužbe vezane uz
pravo sudjelovanja na natječaju rada pod šifrom ’09’. Nakon provjere
navedenih podataka te nakon uvida u natječajnu i ostalu dokumentaciju,
utvrdili smo da je rad pod šifrom ’09’ koji je potpisao austrijski
arhitekt Alfred Michael Schluder iz Beča bio izrađen, objavljivan i
javno dostupan prije samog početka natječaja 21. travnja 2016.”, stoji
u dopisu te komore poslanom članovima ocjenjivačkog suda, investitoru i
provoditelju natječaja u kojem se navodi da je riječ o gruboj povredi
natječajne procedure.
Utvrđeno je da je spomenuti rad funkcionalno, konstruktivno i
oblikovno u svim bitnim komponentama istovjetan s tlocrtima i presjecima
prikazanim u ‘nacrtnim specifikacijama’ u ‘Elaboratu zaštite okoliša za
novi terminal za kruzere i trgovački centar u Dubrovniku (Luka Dubronik
– Gruž)’ od 11. ožujka 2016., koji je objavljen na internetskim
stranicama Ministarstva zaštite okoliša i prirode, navodi HKA.
Kako su ovih dana naveli neki dubrovački mediji, rad Schludera
gotovo je identičan idejnom rješenju koje je izradio Konzorcij tvrtki
Kamgrad i Bouygues Batiment International u rujnu 2015. godine, a
Ministarstvo objavilo 11. ožujka.
HKA u dopisu ističe da “točka 1.6. uvjeta natječaja zabranjuje
sudjelovanje na natječaju svim osobama koje su na bilo koji način
sudjelovale u izradi programa natječaja ili su bile autori studija koje
su prethodile natječaju ili su bile upoznate s programom
natječaja. Navedeno upućuje i na grubu povredu načela anonimnosti,
ravnopravnosti i konkurencije natjecatelja te povredu neovisnosti
odlučivanja ocjenjivačkog suda”, ističe Hrvatska komora
arhitekata. Dodaje kako – bez obzira na to je li riječ o kopiranju
od austrijskog arhitekta ili o istom radu – za takav projekt nije moguće
izdati građevinsku dozvolu.
U skladu s propisima Republike Hrvatske, građevinsku dozvolu moguće
je dobiti samo ako je postupak natječaja proveden u skladu s odlukom
grada Dubrovnika (Pravilnikom), ističe se u dopisu i dodaje kako je
pobjedničko rješenje suprotno Urbanističkom planu uređenja. Hrvatska
komora arhitekata predlaže da autor sam povuče svoj rad ili da ga
ocjenjivački sud isključi iz postupka. Ističe da će u suprotnome
“poduzeti pravne korake, među ostalim obavijestiti austrijsku i tursku
arhitektonsku komoru, te u postupak uključiti Agenciju za zaštitu
tržišnog natjecanja i druge mjerodavne institucije u Republici
Hrvatskoj.
Inače, terminal će graditi francusko-turski kozorcij “Dubrovnik
International Cruise Port Investment” u čijem su sastavu francuska grupa
“Bouygues Batiment International”, kojoj je osnovni posao
građevinarstvo, te turska grupa “Global Liman Isletmeleri A.S.”,
specijalizirana za razvoj i upravljanje lukama za kruzere i trgovačkim
lukama.
Budući koncesionar prostor u Luci Gružu dobit će na 40 godina, s tim da
je najprije treba izgraditi. Investitori procjenjuju vrijednost radova
na više od 93 milijuna eura. Na 25 tisuća metara četvornih bit
će terminal za brodove na kružnim putovanjima, trgovački
centar, parkiralište te novi autobusni kolodvor. Vrijednost koncesije
procjenjuje se na 750 milijuna eura.
Gradnja je trebala početi krajem godine, no ti rokovi, s obzirom
na “nenamjerni propust u provođenju Pravilnika”, tvrdi Hrvatska komora
arhitekata, vjerojatno neće biti poštovani.
Ravnatelj dubrovačke Lučke uprave Antun Asić, predsjednik Uprave
“Dubrovnik International Cruise Port Investment” Arpak Demircan te član
Uprave Dragos Victor Stefanescu potpisali su u veljači u Ministarstvu
pomorstva, prometa i infrastrukture predugovor ugovoru o koncesiji za
gradnju i korištenje putničkog terminala u Gružu, a krajnji rok za
potpisivanje ugovora istječe u listopadu 2017.



