
Otočni sabor, udruga za razvitak otoka, poziva otočane da preko svojih
predstavnika u udruzi komentiraju predloženi plovidbeni red za sljedeću
godinu koji je Vlada otvorila je preko Središnjega državnog portala,
e-savjetovanja, javno savjetovanje o prijedlogu odluke o određivanju
državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom
prometu.
Budući da većina
otočana nije u sustavu e-građanin i na svojim otocima nisu pokriveni
internetskim vezama, Otočni sabor ih poziva da preko svojih predstavnika
u udruzi komentiraju predloženi plovidbeni red za sljedeću godinu.
“Savjetovanje je otvoreno do 31. kolovoza, a kako je za to važno
pitanje za život otočana iznimno kratak rok, samo sedam dana, pozivamo
stanovnike svih otoka da nam se jave, bilo preko predstavnika bilo, gdje
je moguće, elektronski”, rekao je za Hinu predsjednik Otočnog
sabora Denis Barić.
Redoviti javni prijevoz u linijskome obalnom pomorskom prometu
u Hrvatskoj tom odlukom obuhvaća 56 državnih linija od kojih se
održavaju 52 (25 trajektnih, 15 brzobrodskih i 12 brodskih) na kojima
koncesijski ugovori u javnom prijevozu istječu 31. prosinca 2016.
Barić je istaknuo da je novim prijedlogom predviđeno 49 državnih linija,
što je manje nego dosad i to će otočani osjetiti.
“Nažalost, u prijedlogu odluke može se vidjeti i smanjenje dnevnih
putovanja na nekim linijama, a to je vjerojatno rezultat ‘rezanja’
proračunskog novca za održavanje državnih linija s 320 na 270 milijuna
kuna”, ocijenio je Barić.
Od brodara koji održavaju državne linije u javnome pomorskom prometu
traži se povrat novca iz subvencije za gorivo zbog razlike u cijeni
goriva, koje je u međuvremenu pojeftinilo, i to baš u zadnjem
kvartalu koncesijskih ugovora, a riječ je o 95 milijuna kuna, rekao je
Barić. Podsjetio je da je Otočni sabor prije raspisivanja natječaja o
koncesijama tražio javnu raspravu za državne linije kako bi se i otočani
mogli uključiti u donošenje kvalitetnih odluka .
“Ovako se ponovno sve
radi na brzinu i bez mišljenja otočnog stanovništva. Zanima nas hoće li
se ovo odraziti i na ukidanje radnih mjesta te na smanjenje standarda
održavanja javnoga obalnog linijskog pomorskog prometa”, pitaju se u
Otočnom saboru.



