
Predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije (HBK) za
katehizaciju i novu evangelizaciju nadbiskup Đuro Hranić, uputio je
poruku u povodu početka nove školske i vjeronaučne 2016./17. godine, u
kojoj ističe da vjeronauk u školi zahtijeva i župnu katehezu, i
izražava nadu za “dodatno snaženje župne kateheze”.
U poruci nadbiskup Hranić
podsjeća kako je vjeronauk ponovno uveden u hrvatske škole prije 25
godina, 1991., jer se “Crkva smatra pozvanom i dužnom upoznati sve
ljude koji to žele s porukom kršćanske vjere o najdubljem smislu
čovjekova života i svijeta. Ona to svoje poslanje na poseban način
ostvaruje prikladnim oblicima sustavnoga vjerskog odgoja i obrazovanja
(vjeronauka) ne samo u crkvenoj (župnoj) zajednici nego i u školi.”
Tako je Crkva, navodi nadbiskup Hranić, “odabirući konfesionalni
model vjeronauka, na određeni način, postala i jest odvjetnica
dostojanstva učenika i njihova života što je puno više od stečenih
kompetencija i ispunjavanja kriterija, često zadanih izvan sustava
odgoja i obrazovanja”.
No, nadbiskup ističe i važnost župne zajednice kao izvornog mjesta
naviještanja vjere. “Župna je zajednica izvorno mjesto susreta s Kristom
i mjesto slavljenja zajedničke kršćanske vjere. Vjeronauk u školi tako
zahtijeva i upućuje na potrebu župne kateheze”, dodaje u poruci.
Podsjeća da su hrvatski biskupi i 2002. godine, u dokumentu “Na svetost
pozvani”, ponovno istaknuli da “školski vjeronauk ne može zamijeniti i
učiniti suvišnom župnu katehezu. Ta dva oblika nisu istovjetna, nego se
nadopunjuju”.
Danas uviđamo da vjeronauk u školi zahtijeva i župnu katehezu, kaže
nadbiskup Hranić u poruci na početku školske i vjeronaučne godine,
izrazivši nadu za “dodatno snaženje župne kateheze”.



