
Neće biti rezova, pratit ćemo kao i dosad potrebe stvarne javne usluge koje obavljaju brodari u javnom prijevozu, izjavila je Jadranka Fržop, pomoćnica ministra pomorstva prometa i infrastrukture na radnom sastanku održanom u četvrtak u Zadru.
Što
se tiče prigovora otočana, dodala je, uglavnom se odnose na
usklađivanje linija, zato se i treba sastajati i saslušati primjedbe
otočana. A prigovore stanovnika zadarskih otoka iznijeli su načelnici
Karlo Novoselić, Andro Magić, Goran Mušćet, Zoran Morović, Duško Vidov
te Josip Burčul, pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela Općine Kukljica
kako bi se čuo stav otočana o prijedlogu Odluke o određivanju državnih
linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu.
– Promjene će biti adekvatne primjedbama, sve ćemo ih sagledati i
nakon savjetovanja obraditi, zato smo i došli na teren. Riječ je o
odlukama koje će biti temelj za raspisivanje natječaja i utvrđivanje
minimalnih uvjeta potrebnih za pojedinu vrstu broda, kao i minimalnog
prijevoza putnika. Namjera nam je prije svega čuti sve zainteresirane i
njihove primjedbe. Sigurno je da neće biti moguće ispuniti sve želje jer
je njih uvijek više nego što mi možemo ispuniti, kazala je Fržop.
Prema riječima Karla Novoselića, prvog čovjeka Općine Preko,
izražen je jasan stav da na najfrekventnijoj trajektnoj liniji Gaženica –
Preko neće pristati ni na kakva rezanja.
– Nas petorica načelnika s Ugljana i Pašmana imamo potpuno
identične stavove i dali smo im do znanja da nećemo pristati na
redukciju linija. Bilo je i povišenih tonova, ali sve je proteklo u
mirnom i konstruktivnom ozračju. Razgovarali smo i o brodskoj liniji
Zadar – Preko, odnosno o neadekvatnim brodovima “Dori” i “Lari”, o čemu
smo se također složili da se kod sljedećeg natječaja vodi računa o tome
da nijedan brod na toj liniji ne smije imati manje od 300 sjedala kako
se ne bi događalo da ljudi ostaju na obali.
Objasnili smo im da na naša
dva otoka cijele godine živi više od 10.000 stanovnika, da ljudi putuju
na posao u grad, djeca u školu, na izvanškolske aktivnosti i da su te
dvije linije ključne za naš opstanak na otocima. U protivnom, kao što je
rekao kolega Morović iz Sali, dogodit će nam se iseljavanje kao na
Dugom otoku, koji je spao na pet linija dnevno, kaže Novoselić.
Ravnatelj Agencije za pomorski promet kapetan Ivan Franičević
napomenuo je kako su u Zadar došli razgovarati na transparentan način s
predstavnicima općina i gradova.
– Sve će se zabilježiti, prihvatiti savjete i vidjeti što se
može učiniti kako bismo mogli kvalitetno raspisati natječaj za iduće,
nadam se, šestogodišnje razdoblje. Trebamo raspisati natječaj za 46
linija, nastojat ćemo prihvatiti sve primjedbe otočana i mislim da ćemo
se usuglasiti, smatra Franičević, koji je pojasnio i nedoumice o
interesu stranih brodara za naše tržište.
– Jedan odvjetnički ured raspitivao se kada će biti raspisan
natječaj i ništa više. Ne znam za koga oni rade, Hrvate ili druge,
međutim imamo i odvjetnički ured iz Zagreba, pa Talijane, Skandinavce i
Grke. Normalno je da se interesiraju jer nas more sve povezuje, poručio
je Franičević te dodao da možemo konkurirati najboljim flotama.



