istraživanje pokazuje

Četiri od pet hrvatskih građana planira napraviti tradicionalni uskrsni doručak ili ručak

Velik broj Hrvata kaže da će za nabavku uskrsnih namirnica potrošiti od 80 – 130 eura

Uskrs je tradicionalan i kada je riječ o potrošnji. Sve je isto
kao i lani, jedino bilježimo značajan rast broja građana koji će
za ovu prigodu izdvojiti značajnije iznose jer je onih koji će
trošiti više od 130 eura u prijašnje dvije godine bilo po 5%, dok
je ove godine to udvostručeno na ukupno 10%

Uskrs je svake godine prigoda da se proveselimo u krugu obitelji
uz tradicionalne delicije, a što će se kupovati i koliko će se
trošiti da uskrsni stol bude što bogatiji otkrilo je novo
istraživanje koje smo proveli te dobivene rezultate usporedili s
prethodne dvije godine.

Četiri od pet hrvatskih građana planira napraviti tradicionalni
uskrsni doručak ili ručak ove godine i tu nema nikakvih osobitih
promjena u odnosu na prethodna istraživanja.

Moderni formati trgovine – hipermarketi i veliki trgovački lanci
– i ove će godine biti mjesto opskrbe namirnica za dvije trećine
građana (njih 67%) koji će pripremati tradicionalna uskrsna jela.
Stabilan je i broj građana koji će se opskrbiti iz domaće,
vlastite proizvodnje – imamo ih 18%, dok će 8% građana kupovati u
malim prodavaonicama. Važno je uočiti trend kontinuiranog pada
kupnje na tržnicama koji je nastavio silaznom putanjom jer je
prije dvije godine tamo kupovalo 12% građana, lani 8%, a ove
godine još manjih 6%.

A sad idemo za stol. Tamo će se naći kuhana jaja i to kod 94%
građana, a potom slijede kuhana šunka kod njih 87% te mladi luk
kod 83%. Nakon ove vodeće trojke s nešto manjom popularnosti
dolaze hren s 58% građana koji će konzumirati ovaj prilog,
rotkvicu će jesti njih 46%, a pincu ili sirnicu njih 34%.
Orehnjača će se naći na 29% stolova, pečena svinjetina na tek 1%
manje, a pečena janjetina na 20% stolova. Na kraju dolaze još
purica s mlincima s udjelom od 17%, pogača sa 16%, šunka u kruhu
s 15% i sarma s 10%. Pritom nema osjetnih odstupanja vrijednih
spomena jer je riječ o jelima koja se tradicionalno pripremaju pa
nema nekih iznenađenja na uskrsnom stolu.

Nema niti iznenađenja kod pitanja planiraju li štedjeti prilikom
kupnje namirnica za ovogodišnji Uskrs. Jednako kao i lani, da će
paziti koliko troše za ovu prigodu ističe tri od pet građana
(59%), a da neće štedjeti navodi njih 41%.

A koliko će trošiti? Pa najveći dio njih, ukupno 20%, kaže da će
za nabavku uskrsnih namirnica potrošiti od 80 – 130 eura, a po
16% građana planira izdvojiti 50-70 eura te 40-50 eura. Zanimljiv
je rast broja građana koji će pritom trošiti više od 130 eura – i
dok ih je u prijašnje dvije godine bilo po 5%, ove godine to je
udvostručeno na ukupno 10%.

Istraživanje su proveli JaTRGOVAC magazin i agencija Hendal
tijekom ožujka 2025. godine na nacionalno reprezentativnom uzorku
građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom
istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri
veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar
pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen
prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail desk@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest