
U nedjelju je završio petodnevni Tuna, Sushi & Wine Festival, koji se na zadarskom Trgu Petra Zoranića i u Ilirijinom klubu Arsenal održavao od 9. do 13.travnja. Deseti po redu festival bio je do sada kako gastronomski tako i popratnim sadržajima najbogatiji i najraznovrsniji do sada.
Sve dane festivala bila je postavljena open air kuhinja na
Zoranićevu trgu iz koje je izlazilo na desetke jela japanske,
mediteranske ili fuzijske gastronomije i u taj je posao bilo
stalno uključeno dvadesetak kuhara i njihovih pomoćnika, te
nekoliko zadarskih restorana.
Paralelno se odvijao Sajam rukotvorina ovdašnjih obrtnika,
u Wine Corneru su se moglo degustirati ponajbolja vina zadarskog
kraja, živo je bilo u baru izvornog zadarskog brenda pića
Maraske, održano je i nekoliko mini gastro i jezičnih radionica,
a, uz ostalo, ritualno su rezane i velike tune te odmah
podijeljene prisutnima kao najsvježiji sashimi.
Japanske glazbenice stvorile su glazbenu kulisu s
tradicionalnom glazbom te daleke zemlje, skupina samuraja izvela
je u nekoliko navrata povijesni ratnički igrokaz, a vrhunac svega
je bila raskošna gala večera u Ilirijinom klubu Arsenal za oko
1.000 gostiju, djelomično sa služenom večerom, a u drugom svom
dijelu s tisućama finger food zalogaja i bogatim zabavnim
programom.
Ovogodišnjim konceptom Tuna, Sushi & Wine Festival vratio se
na ‘početne postavke’ iz 2015. godine. Glavnom organizatoru,
Turističkoj zajednici grada Zadra, ovaj put su, kao i tada,
snažnu potporu te logističku i organizacijsku pomoć pružile dvije
važne poveznice Zadra, Hrvatske i Japana.
To su najprije uzgajivači tune, tvrtke Pelagos Net farma, Jadran
tuna i Kali tuna, sve sa sjedištem, flotom i kavezima u Zadarskoj
županiji, koje su svoje najvažnije tržište našle još prije više
od dva desetljeća baš u Japanu.
Druga važna poveznica Zadra i Japana je Jelena Yamasaki, rođena
Zagrepčanka koja već 30 godina živi u Japanu, te je kao
dugogodišnja predsjednica Japansko-hrvatskog društva
prijateljstva uporno radila na gradnji mostova između dvije
udaljene zemlje.
Turistička zajednica Zadra se i na počecima festivala i danas
vodila dvaju glavnim motivima te prihvatila organizacije
zahtjevnog projekta. Prvi je približavanje Zadra japanskom
turističkom tržištu, a drugi organizacija zanimljivog događanja
na samom početku turističke predsezone.
Grupe gostiju iz Japana i drugih azijskih zemalja koji, doduše,
ne ciljaju baš Zadar nego i cijelu Hrvatsku baš u ovo doba
godine, jer naprosto ne vole opasne ljetne vrućine, te velik broj
posjetitelja, turista i domaćeg svijeta, na svim festivalskim
događanjima dokaz su da je ovaj festival raznolike morske hrane s
drugim popratnim sadržajima koncepcijski i programski iznimno
atraktivan.
Popratni uspjeh festivala je činjenica da je nakon njegovog
pokretanja Zadar proširio svoju gastronomsku ponudu – već nakon
tri godine otvoren je Maguro, prvi restoran s azijskom hranom, a
sad ih ovdje uspješno radi još nekoliko, uključujući novootvoreni
i popularni Antiquus.
A i Zadrani su proširili svoje gastronomske vidike – jedni su
istinski zaljubljeni u japansku “completely different” hranu,
sushi i ramen juha mnogima su postali omiljena hrana, a ostali su
makar naučili kako tunu ne treba na gradelama prepeći i presušiti
do nejestivosti.
Mediteranska i dalmatinska autohtona jela i dalje su, što je
logično, glavni forte ugostiteljske ponude u Zadru, kao i u svim
drugim turističkim dijelovima Hrvatske, ali restoranska
raznolikost, pogotovo ako se u njima koriste lokalne namirnice i
ne sprječava kuharska kreativnost, samo podiže vrijednost Zadra
kao dinamične turističke destinacije.
Zbog svega toga Tuna, Sushi & Wine Festival je po svemu uspio
i Zadru svakako potrebna manifestacija koju u godinama koje
slijede samo treba nadograđivati. Ako ni zbog čega drugog, onda
bar zato da pizze i burgeri ne budu najveći gastronomski dometi
generacija koje tek dolaze.