Jutarnji doznaje

Otok Krk bit će s kopnom povezan još jednim mostom

Hrvatske autoceste objavile su natječaj za izradu studijske i projektne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama, što je prvi konkretan korak prema gradnji novog mosta kopno - otok Krk, piše u srijedu Jutarnji list.

Natječaj je objavljen skoro 20 godina nakon što je izrađen Master
plan razvoja riječke luke do 2030. godine, koji predviđa gradnju
velikog kontejnerskog terminala u Omišlju na otoku Krku i novog
cestovno-željezničkog mosta za taj otok.

U natječaju je definirano da je potrebno izraditi dokumentaciju
za prometnu cjelinu ukupne duljine oko 7 kilometara. Riječ je o
pristupnoj cesti s priključkom od autoceste do novog mosta,
čvorištu “Šmrika 2”, novom Krčkom mostu duljine oko 850 metara,
vijaduktu Krk duljine oko 900 metara, novoj pristupnoj cesti od
vijadukta Krk do čvorišta “Aerodrom Rijeka” na otoku Krku, tunelu
duljine oko 740 m te čvorištima “Aerodrom Rijeka” i “Omišalj –
sjever”.

U sklopu projekta proširila bi se i postojeća državna cesta na
otoku Krku, od čvorišta “Aerodrom Rijeka” do čvorišta “Omišalj –
sjever”.

Sam most imao bi prometne trake za cestovni promet, ali i koridor
za željezničku prugu koja bi se produžila na otok Krk. Prema
ranijim projekcijama, most bi u tom slučaju bio na dvije razine.
Na gornjoj razini prometovali bi automobili, a na donjoj vlakovi.

Novi most gradio bi se oko kilometar jugoistočno od postojećega.
Most bi premostio kanal Mala vrata i završio na poluotoku
Laterna.

Novi most bio bi povezan s autocestom Rijeka – Zagreb preko čvora
Sv. Kuzam i riječke obilaznice.

Krajnja destinacija pruge bila bi u novoj luci u Omišlju i bila
bi spojena na buduću nizinsku prugu Rijeka – Zagreb – Botovo. Ta
bi pruga služila za prijevoz kontejnera s novoga lučkog terminala
na Krku prema odredištu.

Trenutno se ne zna kako bi novi most Krk trebao izgledati i od
kojeg bi materijala bio izrađen. Naime, izrađivač studije mora
predložiti dvije varijante s procjenama troškova izgradnje;
viseći i ovješeni most.

Ponude za studijsku dokumentaciju trebale bi biti otvorene 29.
siječnja, a pobjednik bi trebao biti poznat dva mjeseca poslije.
Rok za izradu tražene dokumentacije je tri godine. Stoga su
predviđanja da bi gradnja mogla početi za 4-5 godina.

Postojeći most Krk u promet je pušten 1980. i kompletno je
renoviran prije dvije godine. Predviđanja su da bi trajnost ovog
mosta, za čije su održavanje od ove godine zadužene Hrvatske
ceste, mogla biti još oko 15 godina, piše novinar Jutarnjeg lista
Krešimir Žabec.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest