Događaji

zašto nas biraju?

TZZŽ provela istraživanje o motivima turista: Privlače ih sunce, more i priroda, a najviše vole nacionalne parkove i pješčane plaže

TZZŽ provela istraživanje o motivima turista: Privlače ih sunce, more i priroda, a najviše vole nacionalne parkove i pješčane plaže
Dino Stanin/PIXSELL

Turistička zajednica Zadarske županije je u 2022. godini od renomirane tvrtke Ipsos naručila istraživanje "Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije", a ciljem dobivanja uvida u ponašanje i motive dolaska stranih gostiju u Zadarsku županiju, ovisno o periodu/mjesecu u kojem dolaze, zatim ovisno kojim prijevoznim sredstvom dolaze, a također i ovisno gdje odsjedaju (na kojoj lokaciji borave).

Interes za sadržajima, te upoznatost gostiju s ponudom i sadržajima destinacije također je ispitivana,  a kako je korištena metoda CASI (Computer-Assisted Self-Interviewing), te su anketirani odgovarali putem svojih mobilnih uređaja, prikupljena je i baza kontakata.

Istraživanje je provedeno na punoljetnim stranim gostima od svibnja do konca listopada 2022. godine koji su ovdje proveli barem jednu noć u komercijalnom smještaju na području (pod)destinacija odnosno srodnih područja: Zadar-Sukošan-Bibinje, Biograd, Nin-Zaton, Pag, Starigrad-Jasenice-Obrovac, Sv. Filip Jakov-Pakoštane, Vir-Privlaka-Vrsi, Ražanac-Posedarje-Novigrad, Ugljan-Pašman, te Dugi otok. Anketirano je ukupno 1.785 gostiju, od čega 1.081 žena, različitog socio-ekonomskog statusa. U istraživanju su sudjelovali gosti iz Njemačke, Francuske, Poljske, Ujedinjenog Kraljevstva, Češke, Slovenije, Austrije, Italije, Slovačke, Nizozemske, Belgije, Mađarske, Španjolske i ostalih zemalja.  

Glavni nalazi pokazuju kako je dvije trećine gostiju destinaciju posjetilo prvi put, a tu su boravili u prosjeku 8 dana. Polovina gostiju u Zadarsku je županiju stiglo automobilom, trećina zrakoplovom, dok su ostali stigli drugim prijevoznim sredstvima. Najčešće su boravili u privatnom smještaju odnosno apartmanima. Većina stranih gostiju je stigla u društvu partnera i obitelji, a temeljni motiv odabira destinacije je sunce i more,  a nakon toga priroda, te posjete gradovima. Anketirani strani gosti najviše su interesa pokazali za nacionalne parkove i pješčane plaže, a potom za lokalne specijalitete.    

Utvrđeno je kako je gostima koji dolaze automobilima najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, a zanimaju ih ronjenje, posjete OPG-ovima i kušaonama te zabavnim i tematskim parkovima. Najčešći motiv dolaska gostima koji pristižu zrakoplovom je posjeta gradovima i kultura, a njih zanimaju posebno nacionalni parkovi, kulturna baština i muzeji, te organizirani izleti i jedrenje. Očekivano, gostima koji dolaze autobusima najzanimljivije su posjete gradovima. Hotelskim gostima primarni su motivi wellness/spa/zdravstveni razlozi dok je gostima u kampu najzanimljiviji odmor vezan uz sportske aktivnosti, prvenstveno biciklizam, kajaking i SUP na moru. Promatrajući razdoblje dolaska, goste u predsezoni najviše zanimaju biciklističke rute, a u podsezoni kulturna baština i muzeji, te tvrđave i vidikovci. U razdoblju srpnja i kolovoza, goste najviše zanimaju biciklističke rute, kajaking i SUP na moru. 

Cjelovito je istraživanje dostupno na mrežnim stranicama TZ Zadarske županije na poveznici  https://bit.ly/3plQw7B a direktorica Mihaela Kadija je tim povodom izjavila: 

„Iznimno smo zadovoljni što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih uz destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi puta boravio u destinaciji, oni su nam ipak došli informirani i upoznati s ponudom, što u potpunosti opovrgava tvrdnje o „slučajnom turizmu“. Ovo korisno istraživanje daje nam dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima”.


Reci što misliš!