Događaji

europski novac

Bespovratna sredstva nude se za uspostavu provjere medijskih činjenica

Bespovratna sredstva nude se za uspostavu provjere medijskih činjenica

Udruge i znanstveno-obrazovne, znanstvene i znanstveno-istraživačke ustanove (sveučilišta, fakulteti, visoka učilišta, veleučilišta, instituti) dobile su poziv za prijavu na natječaj za dodjelu EU sredstava

Cilj Poziva je jačanje otpornosti društva na dezinformacije smanjenjem količine dezinformacija, misinformacija i lažnih vijesti u javnom prostoru, jačanje informacijske pouzdanosti i sigurnosti kod konzumiranja medijskih sadržaja i korištenja društvenih mreža, jačanje kvalitete novinarstva i vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti.

Prihvatljivi prijavitelji:
• Udruge (čije je područje djelovanja tematski vezano za projekt odnosno ciljeve Poziva)
• Znanstveno-obrazovne, znanstvene i znanstveno-istraživačke ustanove (sveučilišta, fakulteti, visoka učilišta, veleučilišta, instituti)

Partneri mogu biti:
• Znanstveno-obrazovna, znanstvena i znanstveno-istraživačka ustanova (sveučilišta, fakulteti, visoka učilišta, veleučilišta, instituti)
• Organizacije civilnoga društva sa sljedećim statusom:
o udruga
o zaklada
• Pravne i/ili fizičke osobe (medijski profesionalci) koje su mikro, mali ili srednji poduzetnici, upisani u odgovarajuće upisnike za obavljanje medijske djelatnosti
• Strukovne komore

Ukupna alokacija: 3.981.684,25 EUR

Iznos bespovratnih sredstava: 99.542, 10 EUR – 199.084,21 EUR

Intenzitet potpore: do 100 %

Prihvatljivi troškovi prijavitelja/partnera

1. Troškovi vanjskih usluga
• savjetodavne usluge
• usluge prevođenja
• usluge s područja informacijsko-komunikacijske tehnologije
• usluga vrednovanja projektnih aktivnosti ako je predviđeno projektom
• naknade za vanjske usluge izravno povezane s provedbom projektnih aktivnosti isplaćene pravnim osobama
• naknade za vanjske usluge izravno povezane s provedbom projektnih aktivnosti isplaćene fizičkim osobama

2. Zapošljavanje i troškovi osoblja (sufinanciranje do 50% ukupnog troška plaće, ne više od 5.000,00 kn mjesečno, što uključuje i honorarne suradnike)

3. Troškovi povezani s predavačima i polaznicima za potrebe usavršavanja
• troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u usavršavanju
• troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za projekt usavršavanja
• troškovi smještaja za predavače, organizatore predavanja i za polaznike usavršavanja
• troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja
• troškovi osoblja polaznika usavršavanja i opći neizravni troškovi (administrativni troškovi, najam, režijski troškovi) za sate koje polaznici usavršavanja provedu u usavršavanju

4. Troškovi povezani s jačanjem suradnje fact-checkera s međunarodnim i nacionalnim dionicima posvećenim borbi protiv dezinformacija, prvenstveno drugim fact-checking projektima i organizacijama te medijima
• troškovi putovanja (troškovi prijevoza i dnevnica) u zemlji i inozemstvu za djelatnike prijavitelja/partnera i/ili članove projektnog tima koji sudjeluju u projektnim aktivnostima
• troškovi smještaja

5. Troškovi promidžbe i vidljivosti
• troškovi organizacije promotivnih aktivnosti (npr. najam prostora, audio-vizualnih pomagala itd.)
• materijalni troškovi koji su potrebni za organizaciju okruglih stolova, tiskovnih konferencija (npr. promotivni materijali, pozivi, ugostiteljske usluge)
• troškovi vanjskih usluga za aktivnosti oglašavanja, odnosa s javnošću i sl.
• priprema, oblikovanje, prijevod, tisak promotivnog materijala i dostava
• uspostava i održavanje internetskih stranica
• troškovi oglasa, objava, odnosno zakupa medijskog prostora
• troškovi promocije proizvoda i usluga (npr. troškovi sudjelovanja i prezentacije na promotivnim događanjima i sl.) povezanih s projektom
• troškovi vezani uz aktivnosti promidžbe i vidljivosti

6. Troškovi kupnje opreme (uključujući i IT opremu i softverska rješenja) za provjeru točnosti informacija i troškovi povezani s nabavom opreme (dostava, instalacija, edukacija za korištenje koju nudi dobavljač opreme).

7. Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta

8. Neizravni troškovi (npr. administrativni troškovi kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi)

Projekt u pravilu ne smije ostvarivati prihod od projektnih aktivnosti.

Ukupan iznos prihvatljivih troškova partnera ne smije biti veći od 30% prihvatljivih troškova projekta.
Ukupan iznos prihvatljivih troškova partnera ne smije biti veći od 30% prihvatljivih troškova projekta.
Projektni prijedlozi podnosit će se od 1. veljače 2023. do 30. travnja 2023. godine.

Za sve dodatne informacije javite nam se na info@pjr.hr


Reci što misliš!