obvezna uporaba zimske opreme
Hrvatske autoceste spremne za zimske uvjete
Iako su za ovo doba godine vremenski uvjeti izrazito povoljni, bez snježnih padalina i relativno visokih temperatura, kalendarski sve smo bliže zimi i moramo biti spremni za prve minuse
Svaka priprema za zimsku službu kreće već u ljeti s nabavom soli i pripremom strojeva. Zimske ekipe HAC-a su spremne, naročito na zimskim dionicama u Lici i Gorskom kotaru gdje je zimska služba na snazi već mjesec dana, od 15. listopada. Na svim ostalim autocestama radnici u zimskoj službi spremni su od 1. studenog i rade 24 sata svakodnevno za vrijeme trajanja zimskog održavanja autocesta.
Trenutno u solanama imamo nešto više od 21 tonu soli, međutim na raspolaganju je još oko 50 tona soli koje od dobavljača uzimamo prema potrebi. Tijekom zimskog održavanja autocesta trošimo u prosjeku oko 35.000 tona posipala, dok je za usporedbu tijekom zimskih sezona s ekstremnim količinama padalina potrošeno i preko 57.000 tona.
Ključne brojke za zimsku službu 2022/2023.:
28 milijuna m2 asfaltnih površina
2.211 km kolnika autocesta (oba smjera)
107 odmorišta
8.046 parkirnih mjesta (6.109 za osobna vozila + 1.937 za teretna
vozila)
105 čvorišta
Kao i svake godine u zimskom periodu privremeno se zatvaraju odmorišta na manje frekventnim dionicama autocesta i to u razdoblju od 02.11. do 30.04. Ove godine na autocesti A1 zatvoreno je odmorište Jezerane, Pristeg, Sitno i Radošić na autocesti A5 odmorište Strossmayerovac i Andrijevci dok je na A10 zatvoreno odmorište Pojezerje.
Svake godine, čim padnu prve pahulje snijega i zabijeli se kolnik, često čujemo od javnosti kako je cestare i ove godine iznenadio snijeg. Ono što pokušavamo već dugi niz godina pojasniti jest činjenica da se s uklanjanjem snijega ne može početi prije nego što snijeg počne padati, a isto tako da za vrijeme padalina cestu nije moguće dovesti u stanje bez snijega. Pokušavamo promijenit svijest naših korisnika da prohodan kolnik ne znači „crni“ kolnik.
Hrvatska je klimatski vrlo raznolika zemlja. Velika je razlika između sjevera i juga, te istoka i zapada zemlje. Korisnici koji kreću na put iz klimatski povoljnijih dijelova zemlje moraju biti spremni na klimatski ekstremnije uvjete i opremljeni kako bi sigurno stigli do svoje željene destinacije. Upravo iz ovog razloga postoji obveza korištenja zimskih guma tijekom zimskog perioda. Kada temperatura padne ispod 10°C, vaše ljetne gume više nisu efikasne, odnosno imaju puno manju sposobnost prijanjanja. Gume za snijeg imaju drugačija svojstva kako bi optimizirale prianjanje a time i povećale sigurnost na cesti.
Važno je biti svjestan činjenice da vožnja u zimskim uvjetima iziskuje od nas dodatnu odgovornost - da budemo odgovorni vozači koji svoju vožnju prilagođavaju uvjetima na cesti jer samo tako štitimo svoje i tuđe živote!
Za kraj, bez obzira na vremenske uvjete, podsjećamo vozače da je od 15. studenog do 15. travanja obvezna uporaba zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj. Pod zimskom opremom podrazumijevaju se zimske gume na svim kotačima ili ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg pripravnim za postavljanje na pogonske kotače.
Izdvojeno
-
Ispijanje kave ima više od potencijalnih zdravstvenih prednosti koje ona pruža, a jedna stručnjakinja sugerira da postoji optimalno vrijeme za konzumaciju napitka s kofeinom.
-
Oni koji uspješno prođu natjecanje moći će se prijaviti na ograničene javne pozive za dodjelu bespovratnih sredstava namijenjenih investicijama te ostvariti pravo na najviše 25.000 eura po projektu
-
Denver Nuggets su sinoć kod kuće sa 120:98 nadigrali Los Angeles Clipperse Ivice Zubca i to im je prva pobjeda u tri ogleda protiv te momčadi.
-
Pročitajte dnevni horoskop i doznajte što vam za današnji dan predkazuju zvijezde
Reci što misliš!