Događaji

POTROŠAČKI KUTAK

Nije sve poskupjelo, neki artikli su jeftiniji nego lani. Evo o kojim proizvodima je riječ

Nije sve poskupjelo, neki artikli su jeftiniji nego lani. Evo o kojim proizvodima je riječ
dreamstime

Devet najprodavanijih artikala u prvih osam mjeseci ove godine bilježe pad prodaje iznad deset posto u odnosu na 2021. godinu

Zahvaljujući inflaciji poskupjelo je gotovo sve, no ima i onih proizvoda koji bilježe pojeftinjenje. Prema podacima GfK Hrvatska među najprodavanijim artiklima trenutno je 26 onih koji bilježe smanjenje cijene u prvih osam mjeseci ove godine. Na tom popisu ima i neprehrambenih i prehrambenih proizvoda, piše Jutarnji list.

Jeftiniji sok i papar

Pad cijene bilježi smeđi šećer, uz to pale su i cijene gotovo svih umaka, kao i tortilje i 100-postotnog soka od naranče. Poskupljenja nije bilo kod cijene papra. Zatim, nešto niže cijene sada imaju i riblje paštete i biljni namazi, kao i med, a pala je i cijena popularnog žestokog pića džina.

Doduše, za Jutarnji list iz GfK upozoravaju da se popis zapravo odnosi na ukupne prosječne cijene po kojima kupci kupuju proizvode u kategoriji, a ne na konkretne cijene na policama. To zapravo u praksi može značiti da su se potrošači, kad su u pitanju ovi proizvodi, zapravo okrenuli njihovim jeftinijim varijantama pa iz toga onda proizlazi i niža prosječna cijena.

''Pronašli smo 26 kategorija u kojima su krajnje potrošačke cijene niže u ovoj godini u odnosu na prošlu godinu. Nije iznenađenje da su 20 od ovih 26 artikala neesencijalne kategorije. Te niže cijene najčešće su posljedica downtradinga. Kupci se u ovim kategorijama okreću B brendovima i trgovačkim markama ili čekaju A brend na akciji. Koriste različite kupovne taktike s istim ciljem - uštedjeti na kućnom budžetu'', rekao je Mladen Kožić, voditelj razvoja poslovanja u GfK Hrvatska.

Popularni proizvodi bilježe pad prodaje

Uz prehrambene, i neki neprehrambeni proizvodi bilježe manje prosječne cijene. Niža je cijena tampona, univerzalnih sredstava za čišćenje i vlažnih maramica za čišćenje. Visoke cijene hrane i ostalih artikala odrazile su se i na potrošačke navike pa se tako mnogi kupci pomalo odriču pojedinih artikala, bilo da ih kupuje manji broj kupaca, bilo da ih pojedinci kupuju rjeđe ili u manjoj količini nego ranije.

Prema podacima GfK, devet najprodavanijih artikala u prvih osam mjeseci ove godine bilježe pad prodaje iznad deset posto u odnosu na isto razdoblje lani - riječ je o maslacu, vrhnju, slanini, trajnim i kobasicama za roštilj, cappuccinu, mineralnoj vodi, gotovim kolačima i konzumnoj kavi.

 

Nije sve poskupjelo, neki artikli su jeftiniji nego lani. Evo o kojim proizvodima je riječ

Dok petnaest artikala bilježi gubitak količinske prodaje između pet i deset posto - to su konzervirana tuna, gazirani sok, svježi i meki sir, čokolada, ulje, omekšivač, brašno, voćni sok, majoneza, mlijeko, mliječni desert, čips, flips, orašasti plodovi i šećer, a 12 je kategorija zabilježilo pad volumena do pet posto. Riječ je redom o kategorijama koje sve bilježe rast cijena tijekom godine, u čemu predvodi ulje s rastom od 52 posto, brašno koje je skuplje 28 posto, mlijeko 27 posto, dok je šećeru i maslacu cijena narasla 23 posto.


Reci što misliš!