#pag

Trajekt prvi put pristao uz novu rampu u pristaništu Žigljen

Ivo Palčić

Jadrolinijin trajekt Cres u četvrtak je u 11,30 sati, prvi put je pristao uz novoizgrađenu rampu u trajektnom pristaništu Žigljen. Bilo je to probno pristajanje, bez putnika, pred članovima Koordinacije koja prati tijek rekonstrukcije i nadogradnje pristaništa.

Vremenski uvjeti su bili idealni pa je bilo pravo
zadovoljstvo gledati uplovljavanje trajekta,
piše Pag – Naš
otok
.

Rekonstrukcija i nadogradnja trajektne luke Žigljen počela je u
studenome 2020. godine. Svrha projekta je da se na pristanišnim
punktovima omogući sigurnije pristajanje i sigurniji vez
trajekata za vjetrovitijeg vremena, a produžit će se i rive,
odnosno bočni privezi (bokobrani) da bi se omogućilo pristajanje
trajekata dugih do 120 m. Sada ondje mogu biti privezani trajekti
poput Cresa, dugački nešto manje od 90 m.

Radovi teku po predviđenom vremenskom planu

Nova rampa je znatno šira od postojećih i šuplja. Takva,
zajedno s bočnim betonskim blokovima, znatno će smanjiti utjecaj
mora (valova) za vjetrovitijeg vremena što će omogućiti
trajektima sigurniji pristanak i privez pa neće morati putovati
na dužu relaciju u Staru Novalju.

U Žigljenu se grade još dvije takve rampe i moram istaknuti
da niti u jednom trenutku nije bilo prekida u
redovnom trajektnom prometu iako radovi traju bez zastoja.
Rok za izgradnju tih rampi je 4. kolovoza 2023. godine, a potom
će biti izdana i uporabna dozvola, rekao je novinarima Igor
Vidas, ravnatelj Lučke uprave Novalja.

U konačnici, rekonstruirano i nadograđeno trajektno pristanište
omogućit će minimalno čekanje vozila na ukrcaj i znatno smanjenje
dosadašnjih gužvi.

Članovi Koordinacije, predstavnici izvođača radova,
projektnog tima, nadzora i Lučke uprave Novalja, zadovoljnji
što je sve proteklo u najboljem redu i što je
rampa položila ispit. Rampa će biti u funkciji za
mjesec dana, svakako prije početka nove turističke sezone.

Igor Vidas ističe da je ovo trenutno jedan od najvećih
projekata pomorske infrastrukture na Jadranu. Dio je to velikog
projekta modernizacije trajektne luke Žigljen. Prema prvotnom
izračunu stajala je 74 400 000 kuna. Lučka uprava Novalja je u
postupku javne nabave uspjela umanjiti taj iznos i uštedjeti
cca. 20 milijuna kuna. Od ukupnog iznosa 85 posto će
financirati Eurpska unija, a 15 posto Republika Hrvatska.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest