Događaji

poginulo 10 ljudi

Sigurnosni pojas i ograda spasili bi živote putnicima

Sigurnosni pojas i ograda spasili bi živote putnicima
Ivica Galovic/PIXSELL

Teška prometna nesreća autobusa kod Slavonskog Broda u kojoj je poginulo 10 osoba još je jednom pokazala važnost korištenja sigurnosnog pojasa prilikom vožnje u autobusu ili automobilu, piše u utorak Jutarnji list.

Nakon što se autobus prevrnuo, iz njega je ispao dio putnika, a dio njih letio je po autobusu i tom su prilikom neki poginuli a drugi zadobili teške ozljede. Potvrdio je to i voditelj Službe za sigurnost prometa MUP-a Josip Mataija koji je kazao da je dio putnika ispao iz autobusa jer nije bio vezan i tom je prilikom smrtno stradao.

Autobus koji je sudjelovao u nesreći novije je proizvodnje i sva sjedala su opremljena sigurnosnim pojasevima te su se putnici dužni vezati. Svi oni koji nisu bili vezani, a ozlijeđeni su, neće imati pravo tražiti odštetu kao ni obitelji poginulih koji nisu bili vezani. Autobusni prijevoznici s kojima je Jutarnji list razgovarao kazali su kako je vozačima gotovo nemoguće kontrolirati tko je od putnika vezan a tko nije i da nije moguće primijeniti pravilo iz avioprijevoza gdje avion ne kreće dok svi putnici nisu vezani.

Jedno od najvažnijih pitanja je koliko su dugo vozači vozili. Autobus je prometovao na liniji Frankfurt-Priština, što je oko 1800 kilometara a trajanje vožnje sa svim propisanim odmorima je 25 sati. Za ovako duge rute moraju biti spremne najmanje dvije posade vozača. U autobusu su dva vozača i svaki od njih u komadu smije voziti najviše četiri i pol sata nakon čega mora imati prekid vožnje i odmor od svih aktivnosti 45 minuta. U danu vozač smije odvoziti najviše devet sati.

Prema važećem Pravilniku Hrvatske autoceste, na tom dijelu autoceste gdje se dogodila nesreća nisu dužne postaviti zaštitnu ogradu. Vibrirajuću traku, koja uspavane vozače upozorava da su prešli u drugu traku, nisu dužni nigdje postaviti. No, kako saznaje Jutarnji list, u HAC-u su na vlastitu inicijativu postavili već nekoliko stotina kilometara vibra trake.

U tijeku je izmjena pravilnika te će u doglednoj budućnosti biti postavljene nove, čvršće zaštitne ograde pa i na onom dijelu gdje je u nedjelju izletio kosovski autobus, piše u utorak Jutarnji list.


Reci što misliš!