Događaji

u fokusu

Djeca s Down sindromom najbolje napreduju u poticajnoj okolini

Djeca s Down sindromom najbolje napreduju u poticajnoj okolini

U Školske klupe u zadarskoj županiji po prvi puta do sada je sjelo čak sedmero djece s Down sindromom. Na to su u Udruzi za Down sindrom Zadarske županije osobito ponosni, jer ističu iza svega stoje godine truda i rada djece same ali i njihovih roditelja.

U Dobro jutro, Hrvatska gostovali su Maja Milovac, njezin sin Dino i mama Vesna s kćeri Paulom. Dino i Paula su rekli da im je bilo prvi dan škole bilo dobro i lijepo.

U Zadru je 2007. osnovana Udruga djece s Down sindromom, tada djece s Down sindromom nije bilo u redovitim školskim i vrtićkim programima, a danas ih je 20-ak u redovnom školskom programu.

Milovac je rekla kako su radom Udruge i konstantnim educiranjem, roditelji omogućili da djeca mogu pristupiti redovnom školovanju. Ostvaren je značajan napredak, rekla je, u odnosu na prije 15 godina.

Neka istraživanja pokazuju da djeca s Down sindromom uče kopiranjem od drugih i tako napreduju znatno brže, Milovac kaže da na razvoj utječe okruženje u kojem borave. Dodaje da djeca s Down sindromom najbolje napreduju u poticajnoj okolini, ako ih se smjesti s vršnjacima urednog razvoja, oni će imati veću šansu da napreduju u svom razvoju, zato im je toliko važna cijela priča o inkluziji i podrška okoline.

Što se tiče testiranja za prvi razred, Milovac kaže da su ona ionako uzbudljiva i stresna za svakog roditelja budućeg prvašića, posebice ako dijete ima neke poteškoće. Uvijek postoji doza nervoze i napetosti, smatra, ali kada dobijete mogućnost kvalitetno raditi s djetetom, sve to prođe kako treba.

Na pitanje kako društvo im zajednica mogu pomoći i olakšati, Milovac je rekla da je najvažnije biti otvorenog uma i prihvatiti drugačije. Od neizmjerne pomoći im je rana intervencija, svi bi trebali od najranije dobi imati stručnjaka koji bi ih pratio u razvoju.

Dok su išli u vrtić, Milovac kaže da su ih dočekali otvorenih ruku iako ni oni nisu znali što mogu očekivati, dali su im šansu i Dino je išao u vrtić 3 godine.

- Obostran utjecaj je bio jako dobar jer na njegov razvoj jako dobro utječe boravak s vršnjacima, a djeca su imala priliku učiti strpljenju i vidjeti kako je to kada netko malo drugačije funkcionira. To je situacija koja je jako pozitivna za obje strane - za djecu s poteškoćama, a i za djecu redovnog razvoja, dodala je.

Komentirajući ocjene i gradivo, te što se od njih očekuje, Milovac je rekla da djeca s Down sindromom uče nekim svojim ritmom kako životne vještine, tako i gradivo u školi.

- Očekivanja nas roditelja su da se dijete lijepo uklopi i funkcionira unutar škole. Što se tiče nastavnog dijela, to se radi u suradnji s učiteljima gdje se vide djetetove mogućnosti i koliko može usvojiti. Individualizirani pristup je ideala - svako dijete, svaka osoba je drugačija. Važno je dati im šansu i prilagođavati se koliko je moguće, rekla je.

Centar za osobe s intelektualnim poteškoćama Mocire u Zadru bi trebao biti otvoren ove jeseni. Nadaju se da će što prije početi s radom jer bi tamo imali objedinjene sve usluge koje im trebaju, pogotovo za osobe starije od 21 godine koji nakon završetka školovanja nemaju neke velike mogućnosti za daljnju socijalizaciju.

Naglasila je da roditelji djece s poteškoćama posebno prate mogućnost zajedničkog, nadgledanog stanovanja gdje bi se osobama s poteškoćama pružila mogućnost da i nakon završetka školovanja mogu samostalno, uz potporu, stanovati i nekim svojim vještinama i radom biti članovi zajednice koji mogu doprinijeti društvu.


Reci što misliš!