
Volonteri na Mauricijusu nastoje napraviti prolaze kojima bi se nafta što se izlijeva iz nasukanoga japanskog tankera Wakashio usmjerila što dalje od otoka, prenosi u nedjelju BBC.
Curenje nafte iz teretnog broda koji se 25. srpnja nasukao na
koraljni greben blizu Mauricijusa izaziva ekološku
katastrofu, ugrožava koralje, ribe i ostali morski život u
Indijskom oceanu.
Aktivisti Greenpeacea upozorili su da će istjecanje nafte
vjerojatno biti najgora ekološka kriza u povijesti Mauricijusa.
Satelitske snimke prikazuju kako nafta istječe u kristalno plave
vode oko broda. Dio nafte stigao je i do obale.
Mještani u nedjelju uz pomoć cijevi napravljenih od slame
pokušavaju ‘pokupiti’ naftu i spriječiti njezino daljnje
otjecanje u ocean. Neki su dobrovoljno angažirani na čišćenju
plaža.
Vlada je u četvrtak objavila da nafta istječe iz pukotine na
trupu broda za prijevoz rasutih tereta, a premijer Kumar
Jugnauth proglasio je izvanredno stanje i zatražio
međunarodnu pomoć.
“Potonuće Wakashia predstavlja opasnost za Mauricijus”, rekao je
Jugnauth.
Nagashiki Shipping Company, u čijem je vlasništvu teretni brod
Wakashio kazali su da su i sami oko plovila pokušali postaviti
zaštitu koja bi spriječila curenje nafte, no da im to nije
uspjelo zbog lošeg vremena. Istodobno se dio goriva helikopterima
nastoji prebaciti na drugo mjesto.
“Činimo sve što je moguće u suradnji s vlastima Mauricijusa i
nadležnim japanskim organizacijama da ispumpamo naftu iz broda,
očistimo naftnu mrlju i sigurno premjestimo brod”, priopćila je
tvrtka.
Tanker je dug 299,5 i širok 50 metara i ima 20 članova
posade. Plovi pod zastavom Paname, a vlasnik je tvrtka Okiyo
Marine, podružnica Nagashiki Shippinga.
Vjeruje se da je brod prevozio oko 4000 tona
goriva. Strahuje se da je u vode koje okružuju Mauricijus
dosad iscurilo najmanje 1000 tona nafte. S broda su
evakuirani svi članovi posade.
Mauricijus, poznat po djevičanskim plažama, popularan je među
turistima od kojih je zemlja prošle godine zaradila 1,6 milijardi
dolara.