
Na području Zadarske županije ima otprilike 100 500 registriranih redovnih kreveta za iznajmljivanje te još 32 500 pomoćnih kreveta. Kako su nove zakonske odredbe uvele obvezu plaćanja turističke pristojbe i za pomoćne krevete, veliki broj iznajmljivača mora ih upisati u evidenciju.
I dok iz resornog državnog ureda poručuju kako razloga za paniku
nema, iznajmljivači negoduju zbog uvođenja nove
obveze. Najvažnija napomena vezana za prijavu pomoćnih
kreveta jest da se ne mora čekati izdavanje rješenja, već samo
podnijeti zahtjev, napominju u županijskom Upravnom
odjelu za povjerene poslove državne uprave. Marijana
Špoljarić je voditeljica pododsjeka za ugostiteljstvo i turizam.
“Ti iznajmljivači kojima pomoćni kreveti nisu navedeni u
izreci rješenja dužni su podnijeti zahtjev samo za
upis pomoćnih kreveta, takav zahtjev im je dovoljan za
prijavu gostijuz u TZ i u sustav e-visitor, što znači da ne
moraju imati napisano rješenje da bi goste prijavili. Na
kraju godine od e-visitora će dobiti korektivni obračun za
turističku pristojbu i za pomoćne krevete” – pojašnjava
Špoljarić.
Unatoč tome, takvih iznajmljivača samo na području grada Zadra je
9 tisuća, pa je pred spomenutim pododsjekom veliki posao. U
strukovnoj udruzi iznajmljivača pak negoduju zbog uvođenja
nove obveze. Klaudio Grdović, predsjednik udruge malih
iznajmljivača zadarske gospodarske komore navodi:
“Vi pomoćni ležaj ne trebate non-stop, vi ga trebate samo kad
dođe gost s malim djetetom, znači taj pomoćni ležaj vam nije u
funkciji non-stop kao običan ležaj, znači može vam proći cijela
sezona da ga ni ne upotrebite, znači vi ga morate prijaviti i
platiti dodatno, a nemate od njega koristi” – ukazuje Grdović.
Dodaje kako je najveći problem u tome što se događa kad
dođe inspektor. Ako imate apartman za dvoje ljudi i
dođe s njima dijete od 3 godine vi ga ne bi trebali prijaviti,
međutim u e-visitoru ga morate prijaviti.
I u rekategorizaciji ima novina, sva rješenja izdana prije 2008.
Godine moraju se uskladiti s novim pravilnikom. Tu je većem
dijelu iznajmljivača rok studeni ove godine. Ukoliko
to ne naprave, mogu nastaviti pružati usluge ali ne smiju više
isticati oznaku kategorije i zvjezdice – upozorava Marijana
Špoljarić.
U međuvremenu, treba platiti boravišnu pristojbu. Udruga
iznajmljivača ovdje ukazuje na problem s planiranjem sredstava.
” Sve ovisi o lokalnom šerifu koji će odlučiti što će se dogoditi
iduće godine. Naše je ministarstvo to lijepo definiralo na raspon
od 300 do 1500 kuna. Zamislite nekog tko ima 20 ležajeva, ako mu
je boravišna 300 kuna, to vam je 6 000 kuna na godinu. Ako vam
slučajno lokalni šerif proglasi da je 1500 kuna po krevetu, to
vam je 30 000 kuna. Znači vi morate živjeti u strahu što će se
dogoditi s tim za sljedeću godinu. Država je to prebacila na
lokalnu samoupravu koja radi što god poželi. Oni imaju legalno
pravo podići pristojbu, ali to objave u 10.mjesecu, za sljedeću
godinu” – kazao nam je Grdović.
Treba naglasiti kako se zahtjevi za prijavu pomoćnih kreveta i
rekategorizaciju podnose u zgradi državne uprave kod Doma
zdravlja, a ne u zgradi Doma županije na Poluotoku. Sve detalje o
najvažnijim izmjenama koje uvodi novi zakon, iznajmljivači
će doznati na edukaciji koju je zadarska TZ
najavila za 3. ožujka.