Događaji

nakon 42 godine

Antonov ''sletio'' u tvornicu koja je spasila Europu

Jedan od najvećih zrakoplova na svijetu Antonov 124-100 sletio je u zagrebačku Zračnu luku Franjo Tuđman. Avionom je na remont dopremljen golemi dizelski motor iz nuklearne elektrane Smolensk. Motor hrvatske proizvodnje izvanrednim prijevozom prebacit će se u karlovački Adriadiesel.

Nakon 42 godine u ruskoj nuklearnoj elektrani dizelski motor težak 84 tona stigao je na remont u Hrvatsku.

"Ovo je jedna od zahtjevnijih operacija gdje imamo prihvart tereta od 84 tone u jednom komadu. Moramo angažirati i vanjske kranske dizalice da bismo sve mogli odraditi.  I ovo je još jedan od poslova kojim pokazujemo da to možemo napraviti", rekao je Perica Anić, zamjenik direktora za usluge tereta Zračne luke Franjo Tuđman.

Ovo je drugi najveći teretni zrakoplov na svijetu i drugi najveći koji je sletio u Zračnu luku u Zagrebu. Dizelski motor će izvanrednim prijevozom uz tehničku i policijsku pratnju stići do Karlovca.

"Svaki posao je teže kompliciran, ali kad imate kolege koji su prije svega dobri i časni ljudi, ali i veliki profesionalci i stručnjaci i obzirom na njihovo iskustvo svaki je  posao lakši. Bez obzira što je ovo za nas jednostavan posao, svakom poslu pristupamo odgovorno i uz dobru pripremu ne bi trebalo biti nikakvih problema", kazao nam je Marin Burić, voditelj projekta Zagrebtrans.

Danas u nuklearnim postrojenjima u istočnim zemljama radi oko 50 generatora hrvatske proizvodnje koji služe za napajanje nuklearnih elektrana u slučaju havarije i nestanka struje u samoj elektrani. Od ovog posla koristi bi mogli imati svi.

"Rekao bih da je ovo povratak metalne industrije u Karlovačku županiju, grad Karlovac i cijelu Hrvatsku jer mnogo koooperanata će sudjelovati u remontu ovog motora koji je stigao u Zagreb", naglasio je Almir Derviš Begović, zamjenik predsjednika Nadzornog Odbora Adriadiesel.

U Rusiju bi se  generator trebao vratiti do kraja godine. A posjetili smo i karlovačku tvornicu gdje će se remont obaviti. O detaljima nam je pričao Tomislav Varga, član uprave Adriadiesela.

"Naša tvornica počela je raditi havarijske dizel motore sedamdesetih godina prošlog stoljeća. To su motori koji se koriste u nuklearnim elektranama u trenucima havarije. Jedan od najpoznatijih havarijskih slučajeva je Černobil, gdje su bili zastupljeni naši motori i ispunili su sva očekivanja naručitelja. Jer, uključili su se u roku od devet do 11 sekundi i izvršili sve potrebno da se uključe sigurnosni sustavi kad nuklearka ostaje bez električne energije", kazao nam je Varga.

U situaciji gdje se pokvarilo sve, nije i motor hrvatskog proizođača.

"Da, radila je tri dana, dok je imala goriva. U jednom dijelu spasili smo Europu, a onaj drugi dio nećemo spominjati. Nastavno na tu aktivnost, Adriadiesel je 2011. počela proizvoditi havarijske dizelske motore i generatore. U ovih osam godina isporučili smo ih sedam i obavili smo tri remonta. To nije jednostavan posao jer se radi na 11 nivoa. Potrebno je obaviti puno procedura i certifikata. U ovom dijelu Europu zbog toga nemamo konkurenciju, jedini smo koji možemo ovo raditi", napomenuo je Varga.

​​

Reci što misliš!