
Ministarstvo unutarnjih poslova ovih dana počelo je postavljati 59 kamera za nadzor brzine na državnim cestama diljem Hrvatske, a od sljedeće godine kamere će nadzirati brzinu i na gotovo 1000 kilometara autocesta kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), piše u ponedjeljak Večernji list.
U HAC-u su projekt uvođenja sustava za nadzor brzine na
autocestama pokrenuli s MUP-om i Ministarstvom mora, prometa i
infrastrukture, a idejno rješenje izradili su lani. Potkraj
svibnja HAC je objavio javno nadmetanje za izradu izvedbenog
projekta implementacije sustava za nadzor brzine na autocestama.
Procijenjena vrijednost te usluge je 975.000 kuna, navodi
dnevnik.
U HAC-u objašnjavaju da su projektom predviđena tri načina
mjerenja brzine na autocestama na kojima je inače najviša
dopuštena brzina 130 kilometara na sat.
Prvi je način mjerenje brzine u presjeku ceste odnosno tzv.
točkasto mjerenje. A to znači da će se na određenim lokacijama na
autocesti, primjerice kod ulaza u tunele, na mostove i vijadukte
ili kritične točke postaviti kamere koje će mjeriti brzinu vozila
radarskom ili laserskom tehnologijom. Naime, mnogi vozači ne
pridržavaju se ograničenja brzine prolaska kroz tunele i preko
objekata na autocestama koja je uglavnom 100 kilometara na sat.
Drugi način bit će mjerenje brzine na dionici autoceste. To znači
da će kamere biti postavljene između dviju točaka, vjerojatno
čvorova, a prosječna brzina utvrdit će se na osnovi vremena kojim
je vozilo prošlo tu udaljenost.
Treći način nadzora brzine odnosi se na dijelove autoceste na
kojima se privremeno obavljaju radovi. To znači da će postojati
prenosive kamere koje će se postavljati na tim lokacijama i koje
će mjeriti brzinu radarski ili laserski. U HAC-u objašnjavaju da
vozači rijetko poštuju ograničenje brzine na mjestima radova,
ističe Večernji list.
Koliko će točno kamera biti postavljeno na autoceste, na kojima
sad brzinu kontroliraju policijski presretači kobre, u HAC-u kažu
da će na to pitanje dati odgovor izvedbeni projekt. No
procjenjuju da se radi o nekoliko stotina kamera. Izvedbeni
projekt bi trebao biti gotov na jesen, a nakon toga slijedi
nabava tehnologije. Stoga u HAC-u očekuju da će kamere za nadzor
brzine na prvim sektorima autocesta biti postavljene prije
početka sljedeće turističke sezone.
Sredstva za provedbu tog projekta, pak, planiraju povući iz
fondova EU. U toj tvrtki kažu da će sustav nadzora brzine izravno
sve podatke prosljeđivati MUP-u i kazne će se automatski pisati i
slati prekršiteljima, piše Večernji list.



