
Movember je postao globalno poznati pokret u mjesecu studenom, koji prepoznajemo po muškarcima koji puštaju brkove.
Ova tradicionalna inicijativa s fokusom na muško zdravlje
započela je u Australiji 2003., brzo se proširila diljem svijeta,
postavši simbolom podizanja svijesti o zdravstvenim izazovima s
kojima se suočavaju muškarci. Premda se uglavnom govori o temama
kao što su zdravlje prostate i testira, glavni ciljevi Movember-a
su edukacija muškaraca o važnosti brige o vlastitom zdravlju te
poticanje na obavljanje redovitih pregleda.
Movember stvara priliku da se potakne razgovor o značaju
prevencije i podizanja
svijesti o bolestima koje su često tabu tema.Osim teme očuvanja
muškog zdravlja u cjelini, bolesti o kojima se želi podići
svijest tijekom Movembera su rak prostate, pluća, debelog crijeva
i testisa te poteškoće s mentalnim zdravljem, koje primarno
uključuju
depresiju i anksioznost. Jednako tako važno je progovarati i
o porastu nezaraznih kroničnih bolesti u muškoj populaciji kao
što su šećerna bolest, visoki krvni tlak i dišne bolesti, a
pandemija COVID-a nažalost je pokazala i da su ishodi bili nešto
lošiji kod muškaraca.
Upravo radi nesklonosti muške populacije da bude otvorenija o
problemima muškog zdravlja prilikom druženja, Liga i Health Hub
su prepoznali potencijal ranije pokrenute, izvrsne kampanje “Za
čin života” projekta Lige, Kotányi i Affidea Hrvatska za
podizanje svijesti o raku dojke.
Hrvatska liga protiv raka i think tank za zdravstvo Health Hub su
zajednički uz podršku partnera Kotanyi Hrvatska i Affidea
Hrvatska organizirali policy panel u ugodnom okruženju Daniels
Bar-a “MOVE ON MOVEMBER – Pokrenite se tijekom Movembera!” sa
ciljem da se integrirano pristupi osvještavanju izazova u muškom
zdravlju te što bržem i konkretnijem prijedlogu rješenja kako
unaprijediti zdravstvenu pismenost i ishode liječenja, na
dobrobit spašavanja života, boljih kliničkih rezultata i što
kvalitetnijeg
života oboljelih od najčešćih “muških” bolesti u Hrvatskoj.